Hösten i antåg!

Tänk att det märks direkt när det blir höst.. Kallt, Mörkt, regnigt, aktiviteterna startar (=fullt upp), innebandyn drar igång, reflexvästen är på när jag springer.. Hösten känns alltid som ruschig, vi har t.ex. Måndagar- simskola, Tisdagar- teater/dans sen är det lugnare resterande vecka. Men Mårten har börjat coacha Borlänge så han är borta Tisdagar och Torsdagar så det blir fullt upp! Men roligt också!
Wilma simmade lätt mer än 5 meter igår i djupa bassängen, Hon älskar att vara på teater och dans och denna tid då leker jag och Wiktor i lekparken utanför!
Denna envisa Wiktor som ser till att gråta floder när vi lämnar på dagis och vill inte att någon annan än jag och Mårten ska vara med honom.. Igår hämtade dock Mormor på dagis, och det gick bra! Skönt! De är mammiga och pappiga båda våra barn, varför vet jag inte! Det som är är att när mormor eller farmor inte är med pratar Wilma om hur mkt hon tycker om dem och Wiktor han sitter i soffan och pratar i telefon med dem. Hela högen, ibland mormor, ibalnd farmor, morfar eller farfar! Men när de ses tar det en halvtimme innan han vänder sig till dem..
ALLT är på hans villkor.. Skit unge! Men goding också, "Jag älskar dig också, Mamma" så säger han- Då smälter jag!!
Wiktor är förövrigt en riktig TV-kille och Wilma hon leker från morgon till kväll och kompisar är superviktiga!

Det är svårt också, att ge barnen den tid man känner att man vill, men det blir vad det blir. Vi är nog rätt mycket med barnen ändå!
Till helgen tror jag det blir lite bad på lugnet eller Aqua Nova och mys med familjen bara. Vi lär väl under hösten hänga lite i Maserhallen, vilket kommer bli skoj hoppas jag!

Lovar att återkomma med lite bilder snart..

Trevlig höst!

/Jessica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0