Smögen, Halmstad o Lerum..

Det är ställena där vi övernattat den senaste veckan! Vi började med Smögen, tillsammans med mormor o Björn åkte vi neråt i landet.. Väl på plats så hade vi date med morbror Johan, hans Emma, Emmas mamma o syster! Första kvällen besökte vi bryggan som det kallas, lång brygga med affärer o matställen. Super mysigt, lite kallt bara men vi visste ju att solen skulle komma snart..
Dagen efter så var det stranden som gällde, lite disigt väder först så vi tog en liten promenad först o lät Wilma sova.. Väl på stranden blev det kanon väder och vi njöt av både bad, sol o glass i stora lass!!
Vi åt en bit mat inne i Kungshamn innan vi åkte till våra campingstugor och myste utanför, någon öl o spel!! Wilma somnade efter en dag full med nya upplevelser.. Första gången hon badade i havet!!!!!

Dagen efter packade vi i hop och drog mot Halmstad, Johan, Emma, Sussie och Hanna stannade till vid Liseberg men vi åkte till Halmstads äventyrsland istället.. Du må tro att Wilma älskar att åka karusell..

Tog man henne därifrån så gallskrek hon.. Tjejen med den stora järnviljan...
Det blev lite karusell o mat där innan vi åkte tillbaka till lägenheten som Johan fixat åt oss och knoppade in ganska tidigt!!
Sen va det Torsdag och Tyllösand som gällde..  30 grader i solen minst! Wilma njöt som bara den.. En heldag verkligen!

En t-shirt för att skydda lite mer mot solen..
Kvällsaktivitet blev det hos Emmas mormor o morfar, 2 otroligt härliga och gästvänliga själar! Underbart, TACK så jätte mycket! Wilma höll igång till halv elva (en extra tupplur på eftermiddagen som tur var..)

Fredagen lämnade vi Halmstad och Morbror o gänget!
TUSEN TACK till Johan som fixat o trixat i hop detta! DU är ju våran pärla!!!
Tack också till mormor o Björn som gjort att jag o Mårten fått lite semester också! Ni är GULD värda!
Emma- Fantastisk mat och trevligt att träffa dig mera, du är också en fixare.. Hälsa mormor, Morfar, Sussie o Hanna o tacka så jättemycket också  för en trevlig semester!

Vi (fam Johansen vill säga) åkte till Lerum o träffade Berit o Janne, vi grillade, snackade skit och myste! Tina m familj va ockå förbi! Tack för gästvänligheten, jag städar nästa gång!!!!!!

Wilma har lärt sig säga mo-mo, Bjö, Oan och Oj.. (Mormor, Björn och Johan om jag förstår rätt..)
Det blev väldigt mycket mormor men jag tror inte hon hade nåt emot det!

Nu är vi hemma iallafall och det är alltid skönt att komma hem! Inte behöva bo i en kappsäck!

VI hörs snart igen..

Semester

Semestern travar på här, den är väl snart slut men jag försöker njuta så mycket jag bara kan! Det hör ju till att vara lite krasslig också på semestern så det har kommit nu, jag o Wilma är förkylda. Mårten verkar klarat sig än så länge.. peppar peppar..

I helgen var det dags för Wilma att lära sig lite att vara med ute, att kunna somna fastän vi inte är hemma för natten alltså. Så i Fredags fick hon vara med till Blackie och Claes o grilla en liten stund. Vi skulle fika med Pörnan o Robban som var här i stan en sväng så då stannade vi och grillade också. Wilma somnade efter en stund i vagnen, vaknade vid 23 så då åkte vi hem. Jättetrevligt o god mat. Det va lite innebandy tjejer där! Tack för en trevlig kväll!!

Lördagen blev det att cykla en längre cykeltur på morgonen, ner till stan o pumpa däcken.. Sen blev det Linghed på kvällen. Tacos hemma hos Tina i strömmen. (Bästa utsikten i byn!) Dit kom vi, Anna med familj, Mas-Helena med magen och så Tina, Mattias o Tinas lillasyster Emelie och mamma Anna-Lena. Vi åt o myste, Wilma o Wille höll låda länge.. Ebba somnade i sin mammas famn men Wilma o Wille körde järnet.
Det va dock skönt att känna att man kunde ta med barnen, det va såååå trevligt!
Här är en kaos bild på värdparet med 2 av barnen; (obs! de har inga barn än så de va lite av lekledarna...)

Sen har vi våra härliga barn som gärna pussas framför kameran, sent om sides på kvällen:

Wilma o Wille!! Sötnosar!!

Annars har vi inte gjort så mycket, vart förbi farmor o farfar nån sväng när vi cyklade till stan, Mårten lånade en cykel så vi kunde göra det alla 3 men det va väl ingen hit att gå på stan utan barnvagn direkt..

I Onsdags åkte vi till fäbon, fam Johansen o sen tog vi med Erika o Edwin, supermysigt. Lite tråkigt väder kanske men ändå. Barna somnade o vi satt o snacka skit med delar av familjen Rosendahl vars barn jag var barnflicka åt för 10 år sedan.. (??!! Jo ni läste rätt, 10 år, tiden går ganska fort..)
Vi stannade 2 nätter o Erika o Edwin åkte hem efter 1 natt. Vi fick iallafall visa upp våran fäbod o man sover, läser o slappnar av där. Tror Wilma myste också! Det får bli fler ggr.

på kvällen...

Snart drar vi på en veckas semester till Smögen o Halmstad, det ska bli trevligt!

Ha en skön sommar!

Sommarn är härlig!

Men det gör att man inte sitter framför datorn så ofta..
Vi har gjort en massa på en vecka, det har inte direkt varit nåt lugnt semester lunk men ändå det på nåt konstigt sätt. Har träffat en massa goda vänner och en massa släkt!!

I tisdags så va familjen Hermansson/ Wassink här på besök. Det är min faster Elsy med make Leif, sen är det Fredrik min kusin samt Jenny o Barry, Jenny är min kusin också! Det va såå mysigt!
Brosan Johan har ju bott här sen i lördags och det har självklart varit det bästa att fått träffa honom så mycket, det händer ju inte så ofta nu för tiden!

I onsdags så fyllde min käre make 39år, Stort grattis! JAG ÄLSKAR DIG!!
Så då var det lite folk här under hela dagen, Johan o Mårten o John gick på Harrys en sväng på kvällen också, de hade nog trevligt för det blev sent innan de va hemma!
I går hade vi också folk här hela dan, Edwin va här för att mamma Erika skulle klippa sig en sväng, o då va Molly här o lekte en stund med sina nygifta föräldrar Linda o Sonil, vars bröllop vi va på i lördags (hur kul som helst) Tusen tack! Maja o lilla Leo kom förbi och när Erika kom tillbaka så käkade vi lunch. Efter det körde jag brosan till tåget och inväntade nästa gäng, Mas med lilla gunnar, Gudmor Anna och barna Ebba o Wille! De badade o myste på gårn här! Varmt o skönt va det ju också!

Som sagt förra helgen va det fint bröllop igen! Vi va hemma 03, så det va fest halva natten!
Söndagen fick vi inte så mycket gjort! Vi va till mamma o Björn o åt på eftermiddagen det va både behövligt o gott! TACK TACK!

Ja det har varit fullt ös men ack så roligt! Tack för alla besök, jag gillar att få dem och jag gillar att ha ett hem dit man kan komma när man vill!

En sommar bild:

Det är härligt med sommar!

Kram på er!

Furuvik!!!

Vi har idag besökt Furuvik tillsammans med Wilmas farmor o farfar, Irene o Sten. Wilma hade inte sitt bästa humör idag men det gick ganska bra ändå.. Av någon konstig anledning tyckte Wilma att vi skulle vara vakna i natt mellan 02-03ca.. Detta gjorde att hon sov längre idag och hela dagen blev knasig.. När Wilma inte får sova kommer hennes humör fram 10 ggr starkare, hon blir sååå arg på oss då när hon inte får som hon vill..
Men iallafall, strålande sol, mycket fina djur, karuseller o bad han vi med idag och jag tror Wilma va mycket nöjd med sin dag. Sover som en stock nu iallafall!!

Lite bilder från idag:

Med hatten på sne!!

Klappa getterna!

Slutligen lite karusll med pappa!

Tusen tack Farmor o Farfar för en toppen dag!

Vad har vi annars gjort då? I helgen jobbade jag mina sista pass innan semestern, Pörnie va förbi med fina magen o hälsade på en sväng i lördags, mycket trevligt tyckte vi! Wilma gillade nog bebisen i magen redan nu för hon skulle upp till Pörnan hela tiden! Söndagen blev rätt lugn, Molly o hennes föräldrar va förbi en sväng på förmiddagen bara!
I Måndags jobbade jag sista dan innan semestern, super skönt! Då kom de fina vädret!!

I Tisdags va faktiskt jag o Mårten ut med Anders o Renate på O´learys o åt, Wilma sov hos farmor o farfar och vi fick en helkväll. Mycket trevligt!
Igår blev det mest slappande, man blir seg trots att man inte böljat i sig en massor..

Vi ser fram emot en lugn dag i morgon och laddar för bröllopet mellan Linda o Sonil på Lördag! Längtar..

Vi hörs o ses!
KRAM KRAM

Nu kommer här lite bilder..

Men jag avslöjar inte allt för mycket, det är ju roligare om ni kommer hit o hälsar på.. Ring före bara!

Jag uppdaterar er nästa gång!

På framsidan..

Vårat kök just nu!

Vi trivs kanon iallafall! Såå skönt att vara på backen!

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!