Karlskrona!!!

I helgen blev vi blekfisar hela familjen som Wilma uttryckte sig, vi har spenderat helgen i Blekinge hemma hos familjen Eriksson!! Anledningen va fina Maltes dop! På 4-månaders dagen fick han vatten på huvudet o fina ord!!
Hans pappa (min lillebror) spelade gitarr då en av deras vänner sjöng!
Jag fick äran att även till Malte bli fadder (är det även till storebror Edvin) och med det uppdraget kände jag att jag ville göra som jag gjort till mina barn och Edvin nämligen skriva en dikt, så här blev den denna gång:

Till Malte;
Föräldrar, syskon, faddrar, släkt och vänner,
Och alla andra som du som på någotvis känner!
Det är för oss alla en stor ära,
Att få vara dig nära!

Alla vill vi dig något lära,
Hur det funkar när folk blir kära,
Hur man mot varandra bör vara,
Och hur man sig själv ska klara!

Kärlek kommer vi dig ge,
Och om trygghet behöver du aldrig be.
Ärlighet varar längst och inget dumt göra,
Detta är visdomsord från oss du kommer höra!

Det är för oss en stor ära,
Att få vara dig nära!!

Från faster/fadder Jessica på Maltes dop dag!!

Vi klädde upp oss oxå, se bilden!! Haha!!
Och allt gick bra, trodde inte direkt det när jag i veckan fick gå till tandläkaren 2 ggr o va svullen som bara den i ansiktet! Tur det finns proffsiga o duktiga tandläkare på folktandvården!

Nu ska jag varva ner m fotbollsgalan!
Ser you!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0