Stockholm i mitt..

inte hjärta kanske men ack så roligt att komma dit en sväng. Jag kan sakna staden ibland.
Jag åkte på onsdag kväll efter en Vab dag hemma. Wiktor va feberfri men hade nog inte fixat en extra lång dag på förskolan. Inte heller Wilma faktiskt som helt själv valde att stanna hemma med lillebror och mamma!
Vi gick till skogen en sväng på eftermiddagen, vi har ett vindskydd ganska nära oss, mysigt och lagomt nära!
De orkade vara där en stund och mådde bra av att komma ut!
Wiktor är så rolig nu, han härmar Wilma och leker med henne.
Wilma vet precis hur hon ska få honom att göra som hon vill..
T.ex. Wiktor ska jag vara din hund?
då kör de, Wiktor säger "Kom, lilla hunden" och kramar om sin stora syster, kastar apport osv.
Han är grym på att prata, han blir förstådd.
Hela meningar.
Typ:
- Mamma, jag vill inte ha den där.
- Björn försöke ta mig (när mormors björn jagar honom)
- Pappa, va låter de som? (När han hör nåt ljud han vill veta)
Idag va vi och badade, då säger han
- Mamma, var är alla snöarna? För snön hade försvunnit lite.. hahaha!

Ja det är kul. Åter till Sthlm.
Åkte onsdag kväll när Mårten kommit hem från jobbet!
Sov på tåget, såååå skönt!
Gick till hotellet och där mötte jag upp kusin Anna och kusin Ulrika med hennes dotter Tyra, de hade också en annan överraskning med sig, nämligen Carina, en av våra kusiner som jag nog inte sett på ca 20 år!! Helt galet! Men åh så skoj!
Kul och bara dricka ett glas vin och höra hur alla har det nu, det är ju inte så ofta man hinner höra sig för!!

Torsdag morgon hotell frukost och sen kurs!
Den slutade 15:30 och då fick löpbandet på hotellet sig en duvning. 7km sprang jag och svetten dröp om mig!!! Kändes lätt och bra!!
Sen tog jag det lugnt, och träffade sedan min kusin på pappas sida, Fredrik och hans sambo Disa!
Vi gick till en Tapas restaurang och käkade, snackade och drack nån öl! Super trevligt verkligen!
Fredrik är en sådan man träffar ibland bara. Han är ofta ute på spelning så därför va det extra kul att han faktiskt kunde.

Jag gillar dessa tillfällen och försöker göra det bästa jag kan, träffa folk jag är intresserade och mår bra av!
Sen är det ett helt gäng som jag inte hann med men det kommer fler ggr! I våras va jag ju också där och då träffade jag några tjejkompisar och gamla arbetskamrater! Man får beta av dem en efter en!
Men så är det, känner många i Sthlm och trivs superbra att vara där ibland. Sen är nog Falun skönare så!
Skönt och komma hem till 2 glada barn som varit med sin pappa och mormor och Björn när jag varit iväg!
Så på fredag kväll va det många kramar och pussar!!!

Kram på er!
Jag, Anna, Carina och Ulrika!! Tyra är fotograf!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0