Våran super stora tjej!!

Precis nu innan Wilma skulle somna upptäckte hon och jag att hon har en lös tand i under käken!
Jag kan lova er att hon tappade all fokus på natt saga och ville bara prata om tanden.
Hon inser själv vilken stor tjej hon börjar bli när hon började lista några saker som hon numera kan;

Cykla utan stödhjul
Har en lös tand
Kan flyta utan hjälp på simskolan
Kan simma lite grann
Kan bre mackor själv (inkl. hämta smör osv från kylen)
Kan de flesta bokstäverna
osv...

Ja man kan lätt säga att jag är en väldigt stolt mamma!
Samtidigt är det skrämmande att hon blir så stor. Det går så fort!

Cyklingen fick hon till i söndags, det mest roliga är att det är Tuva, vår granne som är sju år som lärde henne! Jag tror att Wilma kände att hon inte kan bli arg på Tuva som hon kan på mamma och pappa. Och just nu är det bara att hålla i lite i starten sen kör hon!
Till och från dagis!

I simskolan blir det framsteg också, de dyker i stora bassängen och snart snart tror jag att hon släpper på spärren och simmar!!


Stolta tjejen!!

Våran lillkille Wiktor börjar jag bli stor också. Han snackar, hälften förstår vi men det mesta är faktiskt förståligt. Det mest roliga är nog att han på frågor svarar ja tack eller nej tack!
Det låter superroligt på en sån liten kille!
Andra saker han säger är:

"Hej då Mamma/pappa" när han går någonstans
"Min jacka"- när han ska gå ut
"Rumpa prutta"- ja ni förstår

Så det börjar bli meningar!!!
I övrigt klättrar han, springer, och vill helst göra allt som en 5-årig stora syster gör!
Envis är han så in i bomben, häromdagen grät han i 20 min för att han inte fick godis ur en påse när mamma försökte få i han mat.. Men jag vann tillslut!
En doktor sa till mig härom dagen, hur ska det där bli när han kommer upp i trots åldern..
Godingen, ja.. Men många pussar, kramar och mys är det med honom!
Det gillar vi!!!

Nu du mamma ska jag förklara...

Vi har ju säkert gjort hur mkt som helst sen jag sist uppdaterade.. Men det är svårt att sammanfatta!
Framöver skall vi iallafall åka till morbror m familj i Karlskrona! Mysigt ska det bli!
Wilma och Mårten ska på hockey och sen blir det nån helg i Sthlm i april! Härligt med saker att se fram emot!


Fika ute hos Julia!

Vår!!

Härlig vår tjej!

Sandlådan, hjälmen fick jag inte ta av!!

Det va lite bilder från oss!!

KRAM KRAM



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0