Vab, sjuk, Vab och arbetstidsförkortning!

Ja, nu har vi varit sjuka, sjuka och sjuka!
Vi har haft magsjuka och Influensa..
Magsjukan har väl kommit fort och gått över fort men influensan lamslog familjen i en vecka!
Wilma började, jätte hög feber och super slö.
Tätt efter kom jag, och sist kom Wiktor.
Stackars Mårten han har ju haft en omgång och sen blev han sjuk igen, men lite alvedon och massa sömn har gjort att han kan jobba ändock..
Det är ju inte så kul att vabba, jag är gärna hemma med barnen när de är friska och vi blandar mys med lek, det får vi göra på måndagar nu! Så skönt, jag har gått ner i arbetstid, jobbar 80%.
Hoppas att jag kommer tycka om det, jag är egentligen en heltids människa men om ekonomin tillåter och att jag trivs med det så kör vi så! Lediga måndagar!!
I Måndags hade vi en jätte härlig dag, Wilma lekte med en grann kompis HELA dagen, de höll mest till här hemma, det är så härligt när de leker så bra!
Vi va ute nästan hela dagen, vi åt mellanmål uppe i vår skogsglänta och njöt av solen även om det blåste en hel del!

Ni får hålla tummarna nu att vi vara friska nu!

I övrigt har det inte hänt så mycket.
Wilma va upp med mormor till mora och kollade när morbror Johan åkt öppet spår, vi har bestämt att vi ska åka neråt snart, jag, barnen och mamma! Skönt!
Ska bli kul att träffa familjen Eriksson!

Mårten har ju börjat jobba i Borlänge, han trivs bra. Det är skönt att han är hemma även om vi mest varit sjuka och inte hunnit haft så många vanliga helger än!

Har lite små saker att se fram emot nu här framöver, det är bra!

Idag har vi varit på simskola, full fart kan jag lova. Men nu händer det grejer, hon flyter jätte länge och simmar ryggsim helt själv! Häftigt! De dyker och simmar med hjälp i stora bassängen!
Stora tjejen!

Wiktor han pratar nästan HELA tiden, även om vi förstår hälften ca!
Men det går bra! Han gör sig förstådd tillslut!

Så som sagt, håll tummarna att vi får vara friska någon vecka iallafall!


Stor kram från fredagsmyset i soffan!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0