Livet rullar på..

Ja, det rullar ju på så fort just nu så jag glömmer bort att uppdatera här..
Våran stackars lilla prins han har fått öroninflamation igen.. Andra gången på 6 veckor som vi petar i honom pencellin (osäker på hur det stavas..). Han jobbar med sina öron och när han fått medicin så blir han ljuvlig, glad och nöjd. Han jobbar på att börja krypa och idag så börjar han iallafall dra sig framåt. När Wilmis va på dagis idag så va han ute i hallen och jag gjorde kaffe, såg ju honom när jag vände ryggen åt men sen nån sekund senare så helt plötsligt såg jag honom inte.. Då hade han tagit sig till andra sidan hallen! Han blir ju betydligt nöjdare när han känner att han tar sig fram också!


Glad skrutt!

Wilma hon är ju i full gång, hon har haft full rulle i helgen, varit vaken sent på kvällen och i söndags sov hon till 09:30.. Lite svårt att somna på kvällen sen bara..
Hon har börjat använda sig av ordet hata.. Och nu hatar hon Kassler, kyckling, strumpor, överdragsbyxor.. osv.. osv..
Sen självklart för att jag sagt att jag inte vill att hon säger det ordet så blir det mera..


Här är hon utklädd till indian på väg till Tindras maskerad kalas!

Själv ska jag börja jobba snart, nästa vecka kör jag 2 pass på raken, utbildning sen kör jag 2 pass till i maj innan jag går på heltid i juni.. Ja, hur ska det gå. Det har ju gått sååå fort. Tycker det va nyss han föddes och sen är det dags att jobba. Ska ju erkänna också att det ska bli skönt att komma iväg lite, när lillkillen varit så mycket sjuk som han varit och sovit så dåligt på nätterna så behöver jag nog en liten paus. Älskar mina barn över allt annat och försöker vara så närvarande jag kan men det gör ju också att man behöver ha en paus och bara vara Jessica också! Men heltid mitt i sommaren kanske va dumt?! Jag får satsa på långledigt nästa sommar. Tror att Mårten och barnen kommer njuta av varandra under sommaren!
Lite semester ska jag ju ha också..

3 bröllopp är vi bjudna på i sommar också, helt otroligt! Kul ska det bli!
Gotland resa är bokad också med familjen Ceder! Kul ska det bli!

Så vi ska väl hinna med både, bad, jobb, fest och lugna stunder i sommar.
Kändes inte direkt som sommar idag när snön ramlade ner från himmelen.

Tur att det finns badhus, här kommer lite bilder när vi va på aqua nova med Wilmas gudmor Anna och hennes bästa ungar Ebba och Wille!

    
Fina tjejer och killar som gillar att bada!
 

I dag hade jag och barnen en mysig dag på biblioteket, buss ner och hem, en kort sväng på stan och bibblan, fika på bibblan och sen buss hem igen! Super mysigt!
Hoppas på en sådan dag i morgon också även om vi ska vara hemma, dagis och sen mys eftermiddag hemma!

Kom på att jag glömt berätta att Wilma kört omkull med cykeln, hon körde rätt in i en gren och har fått sytt 2 stygn i kinden. Stygnen är borttagna och det ser rätt bra ut. Blir nog ett ärr men inte så farligt, nu jobbar vi stenhårt på att få henne upp på cykeln och våga åka nerför igen. Det är inte helt lätt, hon blir rädd och vi försöker säga att det är ok. Ilska och rädsla är vad hon då visar.. Lilla snuttan! Men jag tror hon fixar det, snart..

Kram på er!



Kommentarer
Lisa

Heja Wiktor som kryper! Kram från Lönnemossa från hela familjen



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0