Jobbar för fulla muggar!

Ja, en omställning är det att jobba.. Men det är roligt även om jag ibland längtar hem otroligt mycket. Men det är väl det som behövs också, när det varit en lite jobbig vår med wiktors öron osv så känns det rätt skönt att kunna åka iväg och bara vara Jessica emellanåt också!!
Sen kommer man hem och ger båda barnen full attention!!
Wilma är nog den som mest märker att jag är borta, hon kan gråta när jag åker och sitter gärna fastklistrad vid mig när jag är hemma!

Men det är bra för dem, Mårten är mycket lugnare än vad jag är och de kommer ner i varv båda 2, det behöver inte hända något hela tiden som det kanske gör när jag är hemma..

Jag jobbar ju skift nu över sommaren så jag har ju några morgon pass hemma och slutar ibland tidigare på eftermiddagen, det är skönt!

Vi har haft möhippan för Anna nu, superskoj!
Det blev en vända till Sthlm och gröna lund! Fick offra mig att åka fritt fall- vad gör man inte som tärna, det gäller ju att ställa upp! Skakade som ett asplöv i 10 minuter efteråt men sen va det en skön känsla!! Det blev en karusell till efter det också.. Anna hon hade nåt uppdrag under dagen men mest va det nog att umgås med oss vänner och ha skoj. Jag tror hon va nöjd, det såg så ut!
Kvällen slutade på strandbryggaren med rose vin och god mat! Härligt gäng och härlig dag!
På måndagen dagen efter så stannade vi vid kungsträdgården på matfestival och lunchade. Det är ju sååå härligt med Stockholm i de lägena, då finns allt! Men jag trivs rätt bra på "landet"!

När vi åkte hem från Sthlm lämnade vi av de flesta hemma hos Anna och när de då fick träffa sina barn så längtade jag hem.. Lite avis då när jag hade 30min kvar i bilen.. Men jag kom ju hem o fick pussa på min familj!

I helgen väntar det första bröllopet för denna sommar, Stora tuna kyrka och Johan o Jennies bröllop, ska bli super skoj!!

I övrigt då så har ju Wilma sommarlov så hon leker gärna med alla andra barn som kan tänkas vara hemma! Wiktor börjar ställa sig upp, släppa taget och stå upp. Han har tagit några steg med gå vagnen också! Han sover dock som en kratta.. Vänder o vrider mest hela nätterna, vet inte vad det är. Känns som att dubbelsängen med endast han och jag i inte ens räcker till för honom.. Suck..
Men vi får intala oss att han blir äldre och att han kommer att sova, hoppas jag!

Nä, nu gäller det att göra något vettigt!

KRam på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0