Vattkoppor..

Wilma har fått vattkoppor, i början va det kul tyckte hon. Skröt nästan lite..
Sen kom dag nr 2, åh va det kliade och hon grät och jämrade sig.. 2 nätter har jag legat och kliat henne med en handduk. Min stackars lilla prinsessa!!
-Jag vill inte ha vattkoppor mamma!! Va gör man..
Hon har fått rätt mkt, i munnen och ögonen och hela kroppen.
Men nu är vi på väg åt rätt håll, va ut och åkte spark en sväng för att få lite luft.
Hon sov hela natten i natt och har inte klagat på att det kliar nu så det är bra!
Nu skall alla koppor bli skårpor så är det bra sen!

Inväntar och ser om lillebror får några, han har klarat sig än så länge men har ju varit med Wilma nu i några dagar så vi får väl se..

Wiktors kvällar och nätter bli inge bättre, kämpar på men det är inge vidare roligt.
Fick tips om mjölkfri välling och kost så kanske vi får prova det. Wilma kommer troligen att få plocka bort mjölken också eftersom hon har problem med magen, vi får höra va doktorn säger på Tisdag. Men skall hon va utan så kör vi väl hela familjen, även om de är lite pusslande..
Men vem vet, det kanske hjälper för båda barnen..

Mårten har jobbat hela helgen så nu längtar jag till i morgon då jag får ha honom hemma en kväll, mycket enklare och trevligare då.
Han har och har haft det lite knackigt med hälsan och kroppen, men har fått medicin nu så vi får hålla tummarna. Han har också varit till kiropraktorn och dragit ut och klämt.
Det är inte kul att ha ont och vara trött hela tiden. Vi håller tummarna att han blir bättre!

Nä, nu skall jag gå och lägga mig så jag får några timmars sömn!

Stor kram så länge!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0