Tänder, kalas osv..

Tiden rinner iväg lite, går fort. Pratade med min chef här i veckan och det ser ut som om jag i maj kommer börja jobba lite för att sedan jobba mera i sommar då Mårten ska vara hemma med barnen! Skoj samtidigt som det går sååå otroligt fort tycker jag..

Vad händer då?

Wiktor har fått 2 tänder nu, båda de små riskornen syns när han gapar! Såå söt! Han äter lunch och gröt middag, ammas där emellan och tyvärr lite för ofta på natten..
Han har idag fått flytta in i sitt egna rum så vi får väl se hur det går, tänkte att han kanske störs av att jag rör på mig ev. snarkar osv.. prova kan man ju iallafall göra, det bör inte bli sämre i allafall!
Han har lärt sig sitta också, men man lär vara med än så länge, rätt som det är så dunsar han i golvet. Men rakt och fint i ryggen tycker jag! Stora killen!
 Fint jag sitter va!!!???

Wilma hon krigar dagligen för att få ha klänning på sig, det har gått så långt att hon inte får bestämma alls vad hon skall ha, idag va första dagen vi hade det så och ändå tjatade hon minst 5 ggr på kvällen. Försökte förklara att när du köper det jag tar fram kan vi ta fram sommar klänningarna ibland!! Vi får väl se hur länge det håller!!
Hon vill gärna inte gå på dagis just nu, och hon är smart. När jag igår frågade varför så svarar hon mig att hon vill vara som Wiktor, hemma med mig..
Detta är då ett dilemma, jag vet att hon har kul när hon är där och innan jul gick det jättebra, sen ledigt i 3 veckor och sen blev det så här igen.. Fröknarna är dock lyhörda och försöker hitta lite knep så vi skall hålla ut ett tag få se!

Klänning fick hon iallafall ha på sig när hon hade kalas för mormor och Björn, morfar och Carin, farmor och farfar och gammelfarmor! Fin fin klänning ända från America!
 Eller vad säger ni? Fin va?

Fina tjejen och jag gick på bio i söndags, Lilla anna och långa farbron. Inga problem. Men hon insåg ju så fort hon såg Wiktor utanför att hennes tid med bara mamma va slut så då blev det lite gnabbigt. Det är nog inte så lätt att bli storasyster och än svårare att vara mamma och pappa och känna att man räcker till..

Hon fick ha sitt kalas för kompisarna på lugnet och passande nog fick hon en ny bikini av Söder dagen innan, Hello Kitty så klart som verkade vara temat. Hon fick handduk, morgonrock aktigt, spel och en liten skola med Hello Kitty. Den som uppfunnit detta tjänar pengar vill jag lova. Ett paket kom från moster Berit i USA och även där va det en hello Kitty väska så som sagt hon är poppis all over! Kalaset va jätte roligt och de plaskade och lekte hela eftermiddagen! Jätte kul!

Nu ska vi väl försöka komma in i rutiner efter alla helger, man känner att man ligger efter med det mesta- städning, handling m.m. men det kommer!

Ha det så bra så ses och hörs vi snart igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0