När Wilma får barn...

Det va disskutionen kring lunchbordet idag.. Hon berättade då för mig och Mårten att om hon fick en pojke skulle han heta Wiggo och en flicka skulle hon heta Blomma, för det va ju ett fint namn!! :-)
Jag tänkte direkt att detta måste jag skriva upp så att vi kommer ihåg det!! hahaha..
Med tanke på att hon önskade att Wiktor skulle heta ERiksson Kjell ( i den ordningen..) Så är ju fantasin ganska livlig!

Helgen va mindre rolig, Lördag morgon så va jag här nere och skulle byta blöja på Wiktor och göra honom iordning för morgonen, vänder ryggen åt i 2 sekunder när jag skall hämta vatten för att tvätta honom och vips så låg han på golvet. FY F-N va rädd jag blev, och han med.. Mamma hjärtat bara skrek! Det gick bra, väldigt bra. Han lugnade ner sig rätt snabbt och vi åkte för säkerhetsskull upp till akuten för koll, där var vi mellan 08 och 11 så de kollade honom direkt och sen efter ett tag. Inte en skråma fick han men mamma hjärtat (och pappa också för den delen) fick ett stort ärr.
Jag vet såååååå väl att man aldrig skall lämna dem ensamma på skötbordet och jag kommer gräma mig länge.. Jag kan lova att många tårar ramlade ner från mina kinder..
Det är skönt dock att höra att man inte är ensam men ändock. Han är lång och han rör sig otroligt mycket just nu (ingen ursäkt men ändå..) så det är väl anledningen till att han ramlade ner. Han vände ju på sig i luften. Ja, usch. Hela lördagen hade jag honom i famnen nästan..

Wilma hon åkte med sin farmor och farfar till Avesta och hälsade på Mårtens morfar efter akutenbesöket, det va nog skönt för henne, det blev lite av en rivstart på morgonen för henne också när hon hörde mig skrika efter Mårten och Wiktor gråta.

Men som sagt han har varit sig lik efter detta, litet extra trötthetsgråt igår bara när farmor och farfar va här och lämnade hem Wilma (såklart!) men i övrigt helt vanlig.

Ja, man blir orolig många gånger för sina barn. Jag vet de gånger Wilma ramlat och man tror att hon fått hjärnskakning, en hel natt va jag upp och rörde vid henne för att se att hon inte svimmat..

Så det är väl nåt man får vara med och säga till Wilma när vi blir mormor och morfar till Wiggo eller Blomma!!!

I övrigt i helgen va vi upp till FK arena och kollade på herrarna när de spelade mot Umeå igår. Wiktor fick öronskydd på sig och va med, han tyckte nog det va skoj för han tittade och tittade! De rörde sig där nere.. Skoj, han kanske blir en boll kille! Det vore skoj!
Wilma hon stod i trappan med läppglans som mick och sjöng istället för att titta på matchen.. Ja, alla har vi våra prioriteringar!

Älskar iallafall mina barn över allt annat och man blir verkligen SÅ otroligt skärrad när något händer dem..

Kram


Kommentarer
Blackie

Nu har jag varit borta för länge. Hade ingen aning om detta. Usch, men tur att det gick bra och ännu mer tur att vi träffas snart. Jag och Julia har abstinens efter er! Puss puss

2010-10-19 @ 23:36:55
Lisa

Åh vad läskigt, tur det gick bra! De är så snabba de små liven. Urgullig Wilmis är, Blomma var bra hihi.



Snygg ny design har du lagt till med också. Så fint! Kramis

2010-10-22 @ 11:13:18
Jenny

Läskigt vännen! Vilken tur att allt gick bra! Massa kramar / Jenny

2010-10-24 @ 21:27:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0