3 månader gammal!

Våran prins växer så det knakar. I Måndags va det dags för kontroll på BVC och vaccin spruta!
Vid vägningen visade vågen 8520gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oj oj oj.. 66,5cm lång. Det är ingen liten kille vill jag lova.. Men han är go, han ler mot alla nästan, super mysigt! Han är kinkig när han inte sover eller är för trött men är också otroligt nyfiken och vill för allt i världen inte missa något så man måste oftast hjälpa honom till ro, oftast mot sin mammas arm med nappen och snutten som stänger av omvärlden då somnar han rätt fort!
På kvällen så här somnar han runt 19, ibland före, ibland efter, sen sover han till 07 på morgonen med 1-3 avbrott för lite mat på natten! Så det funkar bra tycker jag!
Wilma kommer oftast över till mig på natten också så man är ju vaken några gånger.
Mårten sover oftast nere fortfarande, men det är skönt för oss båda. Han är OTROLIGT lätt väckt och har svårt att somna om om han vaknat så det är bäst så tycker vi, jag kan ju sova hur som helst och tycker att det är rätt mysigt att ibland ha 2 barn i sängen, det gör inte han så vi tycker att det är en jätte bra lösning!!

Nu när jag är hemma så får vi en hel del mamma-pappa tid, mycket mer än förut. Det klart att barnen är med hela tiden men vi ses iallafall varje dag. När vi båda jobbade hade vi 4 lediga dagar i månaden tillsammans, nu har vi minst 2 ena veckan och 5 andra veckan.. LYX!

Den här veckan är fullspäckad, idag har vi lekt med Theo och Molly och deras småsyskon och mammor, i morgon är det bebislunch och kyrkråttorna, torsdag blir det öppnis så vi har o göra. Jag brukar inte boka så mycket men denna vecka blev det så, det är helt okej ibland. Annars brukar jag tycka att det räcker med 2 dagar i veckan inbokade! Så vi får väl ta hela nästa vecka blank då!!

Wilma tittade på gamla videoklipp från när hon va 1,5-2år gammal och skrattade och beundrade sig själv. Hur låter jag? Va lite hår jag hade osv.. Super kul!

Träffade min o Mårtens gudson Alfred idag, han är sååå söt! När de stora tjejerna och killarna kom springandes så ställde han sig i vägen för att ingen skulle sätta sig i knä på mig, det va ju hans knä!! Sen kommer han upp i knät, lutar huvudet bakåt ler och myser! Kan man annat än att älska det! Tack Alfred, you made my day!
Här kommer en bild på godingen:
 Alfred 1 år och 3 månader!!!

Hörrni, läser ni bloggen eller??? Lämna gärna ett avtryck, jag vet inte om ni läser annars!

KRAM KRAM


Kommentarer
Anna

Jag och Jack läser :) så roligt tycker jag, du är duktig att skriva! puss och kram från oss

2010-10-07 @ 10:00:33
Anonym

Jag läser hela tiden!

Kram ac

2010-10-07 @ 16:31:55
Linda Elgh

Jag läser=))

2010-10-08 @ 09:12:48
Maria H

Hejhej!

Ok jag ska ge mig tillkänna nu =) Jag har läst din blogg länge men har inte sagt nåt =) hihi..Så du får gärna läsa min.. :)

Vi ses.

//Maria

2010-10-08 @ 21:22:58
Johan

Läser !!!

2010-10-09 @ 22:08:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0