En vecka går så fort..

Insåg i helgen att jag gjort bort mig lite.. Wiktor skall döpas snart och vi har satt ett osa datum till helgen som kommer. Jag som är hemma nu har inte så bra tids och dag uppfattning så jag har levt en vecka för tidigt vilket gör att jag sms:at till några som inte anmält sig än..
Pinsamt värre när jag då upptäcker att det är en hel vecka kvar.. SORRY! Jag är i amningskoma eller vad det kallas.. Säger konstiga saker, ord som kommer mitt i meningar som inte alls hör hemma där osv..

Ja, ja, man kan inte annat än att be om ursäkt.. hahaha..

En vecka går ju så fort, det är helt sjukt. Ska väl snart börja jobba känns det som.

Vi är ju lite förkylda här hemma, känns som om det går runt på hela familjen och när vi känner oss friskare så tar det om igen. Drygt. Wiktor sover ju lite si så där, äter gärna med 2 timmars mellanrum (!!!????) men oftast känns det som han inte är jätte hungrig utan mer att det är ett trygghets behov. Han ger sig inte, envis som en räv.. Har han bestämt sig att han vill ha bröstet så är det bröstet han skall ha, och han vinner varje gång! hahaha, men samtidigt är det ju skönt att man kan ge honom det!
Vi har iallafall börjat med gröt till kvällen och nu skall vi fylla på med potatis mitt på dan. Han är super intresserad och tittar hela tiden när vi äter, sträcker sig efter det när han sitter i ens knä osv.. Kul att han är så intresserad iallafall, så vi rider på vågen!

Wilma har sakta men säkert börja insett att Wiktor är ett konkurrent mot att ha mig, oftast då när hon och jag leker. Vi kan sitta en stund och leka med barbie dockor eller andra figurer och är det då så att Wiktor vaknar eller liknande så blir hon arg och ledsen för att hon vill att vi skall fortsätta. Men det är väl lite så det är att vara stora syster också.
Hon är ibland väldigt mogen också, förstår att Wiktor helst vill vara med sin mamma.
Men vi försöker ta lite "egen tid" lämnar Wiktor hemma med pappa då han är nyäten och går en sväng.
Idag åkte vi upp till Wilmas Morfars jobb för att lämna en grej och då gick vi runt o kikade där och åkte själva i bilen. Jag tror att både hon och jag uppskattar det!

När Wiktor sitter i matstolen med oss när vi äter så kan Wilma och Wiktor sitta och skratta! Det ser så roligt ut för man ser verkligen hur kul Wiktor tycker att Wilma är och då kan hon inte annat än skratta heller.. Hahaha, ja det är syskon kärlek på hög nivå!!

Våra onsdagar har fått en mysig rutin nu, först går Wilma på dagis, hem för lunch och lite mys. Sen åker vi ner på kyrkråttorna och jag o Wiktor tar en sväng på stan under tiden. När vi kommer hem, äter vi sen badar vi, kryper ner i våran stora säng och tittar på ett barnprogram som heter piraterna med kapten svartskägg. Spännande och roligt! Wilma älskar det programmet! Så mysigt!

I helgen är vi lediga hela familjen, det ska bli mysigt! Fredagsmys, lördagsmiddag hos grannarna och en och annan fika hos mormor bl.a. Det blir bra det!

See you later..

Våran prins och prinsessa!


Kommentarer
Tant brun :)

Åh vilka fina barn du har. Gillar inte dessa sjukdomar hit och dit för vi vill ju hinna träffa er också. Men vet du, vi har ju hela livet på oss:)



Pussa på dina änglar!



Stor kram!

2010-12-02 @ 14:31:30
Ane Katrin ;- )

aw, kjempe fine :)

2011-02-17 @ 18:24:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0