Hormonerna flödar..

Mitt humör så här på sluttampen av graviditeten är inte att leka med.
I Fredags blev jag super förbannad för att mina köttfärsbiffar inte höll ihop, slutade med att jag slog näven i väggen och grät.. Suck.. I går krävdes det inte mycket för att jag skulle börja gråta.
Men det är visst så här det kan vara, tur att inte varje dag är så iallafall..
Det blir ju inte lätt för min familj då.

Har väl känt att sista veckan har det blivit tungt och jag tycker att jag är stor och så vidare..
Då underlättar det ju inte när arbetskamraterna kallar en för tjockis VARJE dag, och framförallt inte med en vandrande blick och frågan; - Men hur stor skall du bli då?
Och då har jag gått upp ca hälften av det som jag gick upp när jag väntade Wilma.
I dag svarade jag en att du, det är inte läge att säga så..
Samtidigt som jag vet att man säger så och har inte brytt mig alls förrens typ nu..
Så det har väl också med hormonerna att göra..

Så att det är 6 veckor kvar kanske är bra. Nästa vecka ska vi på ett extra ultraljud för att se läget och vikten på bebisen, detta eftersom Wilma låg i säte så för att verkligen försäkra oss om att vi kan föda "den vanliga vägen" så gör vi ett sådant! Spännande skall det bli iallafall.

Läste någonstans att födelsevikten ofta baserar sig på pappans födelsevikt, kul, då min älskling vägde närmare 5 kg när han föddes.. ahhhh.. Men det skall nog gå bra!

Wilma då, hon är ju inte så intresserad av sitt syskon i magen, hon har fullt upp med sig själv. I går ville hon äta precis innan läggdags och när jag frågar om varför hon inte åt när det va middag då?
Jo först var det för att hon va kissnödig, förklarade  dock att då får man gå och kissa och sen fortsätta äta, då kom nästa bort förklaring, jag va ju kissnödig men kände det inte.. Suck..
Undrar hur detta skall bli när hon blir tonåring..

Jag och Wilma badade i dag på utebadet som finns här i området, det gick jättebra nu när det va så varmt! Skönt o svalka av sig lite! Kändes som svensk högsommar nästan!

Kram på er!


Kommentarer
Pörnie

Å Vännen! Jag vet - tungt som Sören på slutet men det för nåt gott med sig :-) En liten bebis!!! Vad mysigt! Håll ihop tills jag kommer & hälsar på :-) Stor Kram, längtar efter att få träffa er allesammans!

2010-05-19 @ 11:11:17
Pörnie

Håll ihop då menar jag givetvis benen så inte bebisen vill komma ut innan jag kommer :-)

2010-05-19 @ 11:12:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0