Sjukdom, kalas osv..

Hade semester förra veckan, eller iallafall en torsdag och fredag. Kommer då hem på onsdag kväll och båda mina andra familjemedlemmar ser ut som kryss. Förkylda och hostiga.
Det blev en lugn semester, framförallt fredagen då fick Wilma hålla sig inne mest trots strålande solsken. Jag va ut och skottade och fixade med massa annat. Rastlös skäl som jag är så är det fullt ös när jag inte sover, som jag allt för ofta gör redan 20:00 på kvällarna nu för tiden..

Helgen kantrades av besök till Sågmyra för att handla lite överdragskläder till våren som förövrigt i dag ser ut att dröja ännu längre med att visa sig..
Mormor va med oss till Sågmyra, alltid lika skönt att få lite hjälp!!

Söndagen blev det en eftermiddagstripp till Linghed, "Gamo" och Morfar fick besök. Lite rensning hos pappa blev det. Hos Gamo hittade jag lite gamla pärmar efter farfar med tidningsutklipp m.m. som jag fastnade i medans Wilma slukades in i lekens värld då Gamo har hur mkt prydnadssaker och annat roligt att leka med för en 3-åring..

Sen blev Wilma hemma hela veckan, mest med sin pappa som ändå var ledig. Jag tog en VAB dag och han en så det blev rätt bra! Lika bra det, man fixar inte dagis när man hostar och hostar efter att man ansträngt sig en kortare stund..

I går va vi på barnkalas på förmiddagen, eller rättare sagt, Mårten och Wilma va. Nu kom ju min förkylning så jag proppade kroppen med alvedon eftersom Pörnie hade bjudit på 30-års kalas i Västerås som vi gärna ville åka på. Sov/vilade på soffan innan vi åkte iväg vidare.
Wilma slaggade hos mormor!
TACK MORMOR för att du alltid ställer upp- verkligen guld värd!!

Festen varade till 04-tiden, själv la jag mig efter 01. Gravid och nykter som man är. Men eftersom festen va i samma hus och stereon vägg i vägg med sängen som jag låg i så fick man sova med händerna runt huvudet. Men jag sov faktiskt!
En mindre rolig bilfärd hem, skjukt mkt snö som kommer från himlen, snälla inge mer jag vill ha VÅR NU!!!!!!

Vi ses,

KRAM KRAM



Kommentarer
Pörnie

Hahaha!! Grymt skoj att ni kom :-) Tusen tack för de fina presenterna!! Fru Johansen, du blev ju iallafall erbjuden att sussa i min säng på övervåningen och andra sidan av huset :-)

2010-03-22 @ 09:04:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0