Ledighet!

Jag har nu varit ledig i en vecka, tycker att dagarna iallafall bara springer iväg.. Igår fick jag dock passa på att lägga mig o sova en timme mitt på dagen, riktigt skönt måste jag säga.
Men i övrigt är jag lite dållig på att ta chansen, jag gör hellre något.
Wilma har varit på dagis, 3 timmar tors och fre men det blir nog bara någon dag till skulle jag tro. Hon börjar då 07:50-10:50. Men jag får ju dra upp både henne och mig ur sängen och då känns det inte som om det är värt det. Wilma kan nämligen sova till 08-09 tiden som oftas när vi är lediga och det känns ju som om jag behöver det lika mycket.
Det är svårt det där för det är ju roligt på dagis också..
Denna vecka, min första lediga, så har vi hunnit med en hel del!
I tisdags va vi till kupolen och inhandlade lite grejer, vi va till blomsterlandet också och spenderade upp ett presentkort som jag fått där. Hem och plantera blommor med mera..
Onsdagen så va det en lugn förmiddag innan jag o Wilmis åkte till Bengtsheden och fikade på eftermiddagen, hann även med den årliga innan semester middagen med jobbet på kopparhatten, fastän Wilma fick vara med. Tors hade Wilma en dagis dag och vi blev sittande stilla hela dagen kändes det som. Bjöd grannen på fika, mormor och Björn kom och vi fortsatte fika och sen på kvällen kom Lisa och Mille förbi på middag!
I går Fredag fick Wilma va på dagis igen och jag hann förbi bibblan m.m. sen va jag o Wilma på studentfirande i Danholn, min "bonus-kusin" Linn tog studenten, god mat och mys!
Idag va det dags för dop, i Kristine Kyrka fick Alicia sitt namn, därefter mat hemma hos hennes föräldrar i Galgberget! Super mysigt!

Vilken vecka va? Vet inte om nästa vecka blir nå mindre att göra men kanske inte så super mycket på dagarna, det är ju så att jag känner att jag behöver mer vila och lugn.

Ingen förlossning känns som att det är på gång än även fastän jag gärna säger att det är helt ok nu, vi får väl se, vänta och se!

Med Fotbolls Vm just nu så är det rätt mycket fotboll på tv:n, det verkar inte göra så mycket att det regnar då!

Strax dags för vertikalt läge, trots att det nog blir halvsittande då halsbrännan verkar vilja komma på nätterna numera.. Det är ingen hit kan jag lova. I övrigt mår jag hyfsat bra tycker jag!

See you!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0