Nu är Wiktor döpt!!

Våran underbara präst Micke har nu döpt Wiktor!
Det blev då Wiktor Erik Theodor Johansen!! Erik efter alla killar på min pappas sida av släkten, min farmor brukar alltid säga att alla hennes närmsta män heter Erik och det tyckte jag att hon skulle kunna fortsätta säga, (hennes man, pappa, svärfar, son, barnbarn m.m. heter Erik) och Theodor efter Mårtens morfar som hette det i andra namn. Även Mårtens morbror heter det. Vi hade ju också Theodor som namn ifall Wilma skulle varit en kille..
Massor av nära och kära kom till Wiktors dop iallafall, här kan ni se dem:

(Björn är fotograf)
Största skillnaden från när vi döpte Wilma va att det ökat markant med barn, 10 till än sist vilket betyder att våra vänner har legat i!! hahaha..
Micke Ceder och "söder" blev Faddrar, de är vi stolta över känns som ett bra val!! De är alltid så snälla mot Wilma och bra förebilder (Söder håller i Wiktor och Micke står brevid mig och Söder).
Det är svåra val det där med faddrar, vi har så otroligt många och härliga och bra vänner! Men de kan ju inte ha alla! Men som min faster kommenterat så har Wiktor ett häftigt stort och härligt kontaktnät med många underbara vuxna förebilder! TUSEN TACK FÖR ATT NI FINNS!!!

Jag skrev ju en dikt till Wilma och ville inte vara sämre denna gång så här kommer min dikt till min lilla älskade prins:

Tänk att det blev en liten kille, som vi så gärna ville.

Ett underbart leende du har, som vi hoppas att det alltid vill stanna kvar.

Tack för att du finns, våran älskade lilla prins!

 Du berikar våra liv, och vi vill vara med när du tar dina första kliv.

Ut i den stora världen, följer familjen dig på färden!

Att vara din guide igenom livet, är för oss självklart givet.

Att hjälpa oss med det här, har vi goda förebilder som dina faddrar är!

En härlig känsla du oss ger, som gör att vi bara älskar dig ännu mer!

Tack för att du finns, våran älskade lilla prins!!

 
Jag grät såklart, men jag tror de hörde vad jag läste. Jag jobbade verkligen på att det inte skulle bli för mycket gråt! Efter dopakten blev det smörgåstårta och vanlig tårta, jag hade gjort smörgåstårtan!! Och Wiktor och Wilmas farmor hade fixat tårtor med bild på Wiktor, jätte häftiga!
Vi fick självklart hjälp av mormor och Björn samt morfar och gammelfarmor med dukning och servering m.m. TACK för hjälpen!

Brorsan min har ju också varit här hela veckan innan dopet! Så mysigt att få ro om han och Edvin lite och så fick vi ju hjälp också! TACK JOHAN! De kommer om en vecka igen och då har de Emma med sig också, det ska bli så mysigt och kul!

Ibland finns dagar och veckor som känns som de är fullspäckade, och denna vecka va så, Dopet på lördagen, Wilma spelade teater på söndagen med hennes kyrkråttor, hon spelade jungfru Maria! SÅÅÅ duktig, jag kan lova att mamma och pappa va mäkta stolta!!
Sen på måndag va det lucia, mormor, farmor och farfar va med och tittade! Stolt blev jag igen!!
Tisdag tjejmiddag med tjejerna, det är såå härligt att få skratta och äta gott tillsammans med dem, lämpligt va det hemma hos Wiktors gudfar så han tog honom rätt mycket så att jag fick äta ifred! Sen va det onsdag och glöggmys med Hannele och Elton, Jenny och Julia, Ullis och Oskar och Malin och Jordan. (mammor först, bebisar sen..) Jätte mysigt!!!
Igår torsdag gjorde vi därför INGENTING!
Idag har Wiktor fått vaccinspruta och i helgen ska vi ta det lugnt, man behöver det!
Jag njuter av de dagarna, och de blir fler och fler när vi bara skrotar hemma. Wiktor sover skönt i vagnen ute och jag få skrota, dricka lite kaffe, mysa med Wilma och Mårten och inte ha massa planer! Även om jag tror att det finns några där ute som inte tror att jag har sådanna dagar så kan jag lova att jag har många sådanna och sen kommer det mer späckade dagar. Thats life!

Julen står på glänt och det är ju en tid då man uppskattar sina nära och kära och jag vill verkligen försöka visa uppskattning för de som finns runt om oss! Det är så skönt att man har familjen nära men också vänner som alltid ställer upp och finns där, det gäller att bjuda igen, jag försöker göra det!
STORT tack iallafall för helgen alla ni som kom och stort tack till er andra också, jag tycker att det är ett bra liv just nu!!

Här kommer lite andra bilder från dopet, KRAM på er!

     
Speciella servetter,  Handpåläggning i fin kläderna (observera lackskorna!), Wiktor med storasyster, gudmor och gudfar samt de barn som hjälpte prästen med välsingnelsen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0