Måste skaffa en ny rutin..

Jag har nämligen märkt att de flesta kort som finns på Wiktor just nu är tagna hemma.. Därför att jag ALLTID glömmer kameran. Min vän Erika är sååå duktig på detta, hon har ALLTID kameran med sig, och detta gör att hon får bra kort alltid.. Så numera skall min kamera bo i skötväskan, den är ju oftast med så att ni kan få se lite kodak-moment!! hahaha..
Lovar med andra ord att bättra mig.

Vi skall döpa lill prinsen nästa lördag och det är en hel del planerande före, känns som jag hela tiden glömmer en massa viktiga saker. Jag är otroligt glömsk just nu, en sk ammningskoma skulle jag nog tro. Igår va jag till mamma en sväng, jag och Wiktor. På vägen hem handlade jag på ICA, ringde för säkerhetsskull hem för att kolla så jag fick med mig allt (ca 5 m kvar till kassan), min man säger då -gärna en dosa ettan också! Självklart säger jag, det ska ju handlas i kassan..
Handlar klart och sätter mig i bilen, kommer då på att just det, snuset..
Då det inte är första gången jag glömmer så skäms jag för mycket för att komma hem utan så jag åker förbi Statoil för att handla 1 dosa.. ahhhhhh..
Lika idag, ner till ICA för att shoppa lite så vi kan baka lussekatter..
Halvvägs hem kommer jag på att jag glömt Saffran (som också handlas i kassan..)
Till råga på allt hade jag Wilma med mig gåendes så jag va inte så populär sista biten hem, som jag faktiskt kan förstå!

När det gäller Wilma så är jag inte så populär alls just nu, hon har verkligen kommit på att Wiktor tar mycket (För mycket..) mamma tid nu och hon blir såååå ARG på mig, skriker och sparkar osv.. Här om dagen grät vi båda två efter hämtning på dagis. Men jag tror hon förstod att jag blev ledsen för efter det har det varit lugnare och hon vill väldigt gärna leka med bara mig, eller sitta i mammas knä osv!
Det värsta är att jag kan förstå hennes känslor, Wiktor tar mycket tid är inte riktigt nöjd över att "bara" ligga på golvet utan vill helst sitta i vårat knä eller bäras.. (10 kilo..). Självklart får man som storasyster tycka att det är drygt.
Jag sa till henne att jag faktiskt vet hur det är att bli storasyster och att det kan vara jobbigt ibland (även 4 år mellan mig och lillebror och hon blir ju 4 år om en månad!!) men då säger hon,
-Nä, mamma det vet du inte för du är inte storasyster nu!
Dementerade självklart detta, för det är man ju HELA livet!!
Min lillebror kommer hit nu i veckan, det skall bli SÅÅÅ kul! Ser fram emot det!

Som sagt blir Wilmis 4 år om en månad.. DET ÄR HELT SJUKT!! Med andra ord har jag haft denna blogg nästan lika länge, 3,5 år iallafall.. Helt sjukt, vart tar tiden vägen.
Wiktor blev 5 månader i veckan också, tänk att han har varit med i 5 månader nu, häftigt!
Han sover lite bättre nu, äter var 3:dje timme trots att han äter en hel potion gröt på kvällen..
Det är nog snart dags för att ta några trök nätter och någon metod för att få bukt på det för jag tror att det mest är trygghets behovet än mat behovet..
Han har fått smaka lite morötter och potatis också, vi kör på, han är så intresserad så det är lika bra!

Vill till och med hålla i skeden själv!!

Han gillar sin syster iallafall, sitter han i matstolen så kan de sitta o tok skratta åt sig varandra, det är mys för mamma-hjärtat!
Så även om man är trött, att man är sliten och frustrerad många gånger under en dag så kan man le snabbt när de skrattar åt varandra. Jag hoppas att Wilma känner att hon är viktig för Wiktor! Våran älskade lilla prinsessa!

Här kommer en fin bild på våran älskade lilla prins iallafall, innan kameran skall bosätta sig i skötväskan!

Inväntar badet som mamma håller på att tappa upp!! Fina killen!!

Tack och hej, leverpastej!


Kommentarer
Blackie

Känner igen mig i både snuset och saffran. Hahaha Däremot brukar jag alltid ha med mig kameran. Har märkt att jag inte har så många bilder på dig och dina fina. Därför tycker jag att vi borde träffas snart och då menar jag inte bara på dopet:)



Kram

2010-12-08 @ 23:01:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0