Uppdatering- Tack Helena för påminnelsen...

Min vän Helena påminde mig idag att nu var det väl ändå dags för en uppdatering- Sorry.. Här kommer den iallafall..

Vad har hänt då?
Påsken har ju varit här, hade en extra ledig dag på skärtorsdagen för att förbereda mig för blåkulla.. skämt o sido, för att min bror och hans familj va här så klart!
Underbara lillebror Johan och hans fina Emma och fasters älskling Edvin.. Åh, han är bra fin!
Wilma va överlycklig när jag kom hem på onsdagen och hon nyss upptäckt att de kommit!
- Mamma! Dom är här nu!! Skrek hon när jag kom!!

Wilma sätter sin morbror väldigt högt på listan! Torsdagen blev rätt lugn, vi käkade lunch på stan tillsammans med pappa och Johans kompis John. Sen slog vi en luv på stan också. Innan lunch hade vi förresten tagit en promenad runt i området också, det roliga va att Wilma gick och höll i kopplet till Johans hund Röj, alldeles själv.. Det såg roligt ut vill jag lova! Det är tur Johan har super pli på den hunden, annars hade det nog inte gått..

Sen blev det helgen med påskmiddagar, Långfredagen hos gammelfarmor och hela gänget. Pappa o Carin, Elsy o Leif, Fredrik, gammelfarmor och så brosan och vi. Brosan och familjen bodde ju här vilket jag är glad för, man får ju lite extra tid med dem då!
Jag skall dock säga att jag inte är van att bli väckt på nätterna, men det gick bra.
Lördagen tog vi en riktigt lång promenad hemifrån till mamma, det tar ca 1 timme med barnvagnar. Jag hade rätt svårt att ta mig ur soffan sen, foglossningarna börjar verka.. Det blev tungt för mitt bäcken..
En trevlig riktig påskmiddag blev det hos mamma och Björn. Himla trevligt.
Familjen J åkte hem sen och myste lite innan Bror o Emma kom.
Sen åkte de hem på söndagen.. Va tomt och tyst det blev..

Wilma va ju uppspelt hela helgen, vaknade 07 på morgonen, kom in och frågade om Johan och Emma va vakna, sen stack hon direkt ner till dem. Hon busade med Johan mycket.
Bara det att de gick en promenad (ca 10-15min) i skogen med Röj utan att hon tyckte att det va jobbigt eller tråkigt säger en hel del om vad hon tycker om sin morbror!
på annandag påsk sov vi till 09:10.. Jag tror hon va slut då!

TACK Johan för att du är en toppen morbror!! Tack också till Emma för några trevliga samtal, det kändes bra! Det är såå långt emellan gångerna. Och tack till Edvin för pussar och kramar och mys!

Sen har veckorna bara rullat på tycker jag. Har jobbat, pluggat.. Tagit fram utemöblerna, solen har ju varit fantastiskt skön att se! I söndags kom Söder upp med bröd, vi åt ute på altanen och sen åkte vi vidare till fam. Ceder och fikade i solen! Underbart!!
I lördags va vi också till Wilmas bästa killkompis Mingus och hälsade på, han har fått en lite lillebror som vi välkomnade till Världen, en liten Eddie!! Såå fin och såå liten! Hela eftermiddagen sprang iväg vill jag lova och Mingus o Wilma tycker ju om varandra och leker superbra ihop!

Det är härligt med vår, vi premiärcyklade till jobb och dagis idag, härligt även om magen börjar ta emot lite! På vägen hem hittade vi Molly och Theo och Johannes med sina mammor i parken så där blev vi kvar ett tag, alla kommer liksom ut mer när det är så här.

Bebisen i min mage verkar också fått vårkänslor, fredag och lördag var det superlugnt i magen och jag började nästan fundera. Men söndag morgon, helt otroligt, trodde att den aldrig skulle lugna ner sig. Det är som en alien i magen, dundrar fram liksom! Sen har det varit fullt ös i magen sen dess. Härligt att känna det!

Glad vår på er alla, jag skall lägga in bilder sen, satt vi fel dator nu bara..

KRAM KRAM


Kommentarer
Pörnie

Full rulle hos familjen Johansen tror jag :-) Stor kram till er!

2010-04-15 @ 19:34:40
Blackie

Eriksson- Kjell är på g! Det är härligt det! :)

2010-04-16 @ 08:26:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0