Runndagar och bad!

Helgen har sprungit iväg igen.. Detta var en sån där helg som jag o min man är lediga tillsammans. Det är 2 helger varje månad, dvs. 4 dagar på en hel månad!!!!!! Det är helt sjukt men han jobbar varannan helg och jag dagtid vardagar.. lägg till sen att han jobbar vissa kvällar osv. Men men, vi har ju flera kvällar i veckan också som vi är lediga på men detta gör ju att man kanske inte gärna gör nåt annat än att vara med familjen dessa 2 helger iallafall..
Det känns som om det mest går runt..
Till råga på allt då så fick min man en släng av magsjukan så han va liggandes hela lördagen... Så jag tog med mig Wilma, hennes kompis Molly o mollys pappa till roxnäs udde. Vi gick en promenad på isen där. Det va runndagarna så det va skridskotävling och massa massa folk! Mysigt som bara den! Meningen var att vi skulle på ponnyridning men vi såg inga hästar tyvärr.. Men det gick bra ändå.
2 timmar ute i friska luften är inte dumt!

Det har ju snöat rätt rejält här, det är snö ÖVERALLT, i flera högar.. Men mysigt, vackert och alldeles alldeles underbart!!!!!
Igår snöade det också, så då åkte vi till badhuset. Mårten va bättre så han hängde också med, badade och åt sen lunch i den nya restaurangen på Lugnet, bra priser och mysigt! Mormor kom förbi en sväng också. Meningen va att hon ville komma in o se när Wilma badade men hon kom lite sent..
Wilma är ju en riktig delfin, dyker och sparkar med benen så att hon nästan simmar en kort kort sträcka mellan mig o Mårten. Sparka, sparka sparka säger hon o så kommer hon! Häftigt!!

Glömde berätta (tack Tjadd som påminde) om att Wilma gjorde lite hundtrick med Anders o Renates hund Shiba när vi va där, det finns väl inget finare än när ett barn och en hund "leker". Wilma är inte så jätte intresserad av hundar och katter utan går undan istället för att vara på. Men när Anders tog fram moroten så blev hon intresserad. Wilma gav Shiba små bitar. Shiba tar så så fint, hon är en sån underbar hund!! Sen fick wilma ha kex i munnen och shiba tog från munnen, ja det va verkligen synd att det inte hamnade på bild! Så mysigt!!!

Söndag eftermiddag förresten blev en lugn variant, jag o Wilma sov i ca 1.5 timme tillsammans. Det är sååå skönt att gå o lägga sig en stund! Sen tog vi bobben ner till affären, stannade i pulkabacken o åkte massor med vändor.. Det är ju helt fantastiskt med denna snö..

Stannade upp innan vi skulle åka en vända och så satte jag mig bakom Wilma och vi bara satt o tittade, jag sa också. Jag hoppas att du kommer ihåg denna vinter när du blir äldre, för detta är nog den snörikaste vinter jag kommer ihåg! Det gäller att påminna henne.. Henne, den lilla underbara prinsessan som är såå mysig nu! Jag älskar att vara med henne!

Många kramar

Jessica



Kommentarer
Jessica H

Åh, va fint du skriver!

Och ja, jag kan inte mer än att hålla med om det du skriver om denna underbara vinter med all snö. Var precis ut med vovven innan läggdags nu och jag bara stod och beundrade naturen. All denna vackra gnistrande snö, stjärnklart på himlen och fullmåne. Nyp mig i armen...=) Kram på er!

2009-02-09 @ 23:25:26
URL: http://jessiqe.blogg.se/
Aras W

Har hittat hit efter tips från H.S.

Va kul å läsa det du skriver!!

Visst är det underbart med all snö, Jag kommer inte ihåg när vi fick ha en sån härlig vinter sist, speciellt med tänke på att det snart är sportlov!!

Ha det bra kram!!

2009-02-10 @ 21:21:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0