Helgen har sprungit iväg så klart!

Nu är det måndags morgon och min man är på väg ner till dagis med våran stora tjej.. Hon skall vara där till 14 idag.. Känns lite knasigt att jag är ledig fram till 15 men de ville väl ha det så här i början o det kan jag väl köpa samtidigt som jag vill ju vara med henne när jag är ledig.. Men det blir väl lite pussel med schemat hela tiden..

I fredags så jobbade ju jag dag och natt, dvs att jag är ledig 8 timmar imellan 2 pass. Så jag kom hem o myste med familjen en stund. Jag o Wilma gick till lekparken en sväng medans Mårten lagade middag till oss. Pratade med min gode vän Johanna i telefon samtidigt som jag skulle bära hem Wilma (hon vill gärna inte lämna lekplatsen om jag säger så...) Så för att få en reaktion från mig så tar hon mobilen och slänger den i backen.. Ja, jag vet jag ska inte prata i telefon samtidigt som jag bär på min lilla dotter.. Men hur det än är så nu ser jag INGENTING i displayen.. Så om jag inte hört av mig är det därför...
Anna skickade ett sms i lördagskväll, ja jag såg ju varken vem det va ifrån eller vad det stod så jag chansade och svarade henne.. Anna ringde, hon sa så att ja du ser inte vad du skriver va? Det va nåt med att min displäs va trasig.. hihi... Ja så nu måste jag hitta en ny telefon.. Tråkigt..

I lördags morse när jag kom hem va min familj vaken.. Grannarna hade haft fest till 03 på natten och Wilma hade vaknat 05.. Min man såg rätt kryssad ut. Men jag gick o la mig en stund o klev upp efter några timmar för att sedan skicka min man i säng.. Jag o Wilmis tog sen en promenad ner på stan, höstmarknad o hur mkt folk som helst!
Blackie o Söder tog sig an mig men tyckte väl mest att jag va en stoppkloss som skulle stanna o prata var 10 meter.. Men en fika blev det iallafall, mamma o Björn va med också. De skulle åkt motorcykel men fick nåt knas på den så då fick vi träffa dem istället, det va ju bra!!

Blackie o Söder kom hem hit på kvällen också då Mårten skulle jobba. Vin, köp mat o en film blev det! Jättetrevligt! Trött som bara den somnade jag runt 12. Wilma sov redan som en stock då!

Igår va vi o åt lunch hos Lisa o Mille i Lönnemossa, jättetrevligt! Vi ses inte så jätteofta men det är lika enkelt ändå när vi väl ses! Fick en del pratat innan det va dags att röra på sig hemmåt, Wilma somnade så fort bilen började rulla.. På eftermiddagen hade jag bjudit hit Wilmas morfar o Carin samt gammelfarmor och hennes bror Erik på lite fika! Så de dök upp strax efter 15 o va här till 17. Wilma fick en fin tröja av sin morfar som det stod Morfars älskling på!! hihi..
Wilma tycker ju att det är så kul att få uppmärksamheten helt så hon va i sitt esse! Tog gammelfarmor i hand och gick runt, sen fick gammelfarmor jaga Wilma, jag skrattade gott. Det går lika fort för dem båda!!
Wilma är inte så blyg för morfar nu längre, det är skönt!

Ja, det va den helgen det.. Ja, kvällen avrundades igår hemma hos Erika på barnkläds party! Så jag somnade gott innan 22 igår!! Skönt!!!

Ha det så bra nu, framför allt du Pörnie som börjar din mamma-ledighet idag, nu är det bara att släppa på så att kraken kommer ut snart!! Längtar...

Kram Jessica


Kommentarer
Pörnie & "Kraken"

Vad sött "Wilma är inte så blyg för morfar nu längre, det är skönt!" :) Ja du Kraken får allt stanna kvar tills på söndag e.m för Robban åkte iväg & jobbade nu på kvällen = Jag Solokvist!! Men det ska nog gå vägen! Kramkram

2008-09-02 @ 23:03:03
URL: http://pernillaforssell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0