Helg, kraken är född!

Grattis till P och R som äntligen fått träffa sin lilla krake! En liten kille på över 3700g och 51 cm lång! Sååå glada för eran skull!!! Jag längtar efter att få se den lille! Han föddes i Torsdags kväll, en liten våg med andra ord!

Annars har helgen varit bra, full fart! Lördagen efter att jag sovit några få timmar så gick jag o Wilmis ner på stan för att fika med Mia, Lisa, Catrin, Frida och några till. Jag var ju mest där för att träffa Lisa o Mia! Mysigt! Wilma sov i vagnen ner, händer inte så ofta nu för tiden och hon är lite för nyfiken för det för hon vaknar när man stannar eller börjar prata med någon..

Iallafall va hon super mysig hela dan! Vi lämnade pappan hemma för att se på fotboll tillsammans med Mc, de brukar väl kanske bli lite hög stämning när Liverpool spelar så det va lika bra de fick vara ifred.
När vi gick hem från stan så blev det en pust paus hemma hos Maja. Wilma älskar att leka med Nova som är 4 år, Söder kom också så vi hade en liten mysig eftermiddags fika där!
Köpte med pizza på vägen hem, mor o Björn va hemma hos oss när vi kom på ett snabbt besök, de kom tillbaka på söndag eftermiddag också och Wilma hjälpte Björn att rätta till grinden, såg så roligt ut. Hon satte skruvar i hålen och han fick borra sen.. klockrent, en blivande snickare kanske!!

Söder kom förbi på lördags kvällen, lite skitsnack, smågodis och tv-slappande! Skönt med lite sällskap.

På söndag förmiddag fick Mårten sova ut efter att jobbat på krogen så vi (jag o W) åkte till gammelfarmor o va där hela förmiddagen. Wilma säger ga-mo till min farmor så det blev lyckat! De har kul i hop de där 2! Ett besök hos morfar blev det också, de håller på att renovera köket, superläckert verkligen. Ett nytt hus, det blir kanon! Ljust o fint!

Även denna dag kom Söder förbi hemma hos oss, hon va barnvakt åt August hennes gudson så de va förbi o hälsa på! Wilma sov sig dock igenom det besöket så det va väl lite trist men så blir det ibland.

Söndag kväll blev familjen Johansen mys kväll, lite extra god mat och bollibompa mys! Jag åkte och handlade när W o M hade nattning! Så jag tycker helgen har varit bra!

Idag vaknade hon vid 06 när hon hörde att jag gick upp så hon o M har varit uppe länge nu.. Hon är på dagis idag och skall vara med sin pappa o farmor på eftermiddagen en tag! Nu kan hon ju också säga fa-mo, härligt!

Förresten första gången hon kissade på pottan igår! Stor tjej! Hon vände dock upp och ner på på pottan sen så det hamnade iallafall på golvet.. men hon va ju duktig ändå!

See you...


Kommentarer
"Gummor"

Uch vad tiden går, snart får du börja köpa trosor till prinsessan det är stort kan jag lova!!

Jag plockade bort alla våra nappflaskor igår så Ebba frågade om jag slängde dom? Men jag sa att vi måste ju spara dom åt lillesyrran också men risken är väl att dom har murknat när den dagen kommer haha! men man kan väl få hoppas, eller?



Stort grattis P till lillkillen!!



Kramar i massor AC



2008-09-29 @ 12:50:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0