Mysdag hemma..

Idag har jag o Wilma en mysdag hemma! Mårten har börjat sitt nya jobb idag och vi har bara skrotat hemma, byggt en koja inomhus och sorterat leksaker och dammsugit, nu sover prinsessan och jag passar på att surfa lite..

Hon är förkyld, ja lite jag med men hon är rejält täppt i näsan. Lite synd om henne faktiskt. Men ingen feber och bra humör ändå faktiskt. I morse tyckte hon att 05:00 va en bra tid att gå upp.. Men en envis mamma höll på i ca 1 timme och då somnade vi om till 08:20..  Det kan man behöva! Mårten har 06:00 som start tid och då har han ca 30min med bil till jobbet också! Men det gick bra tror jag, han lät pigg på förmiddagen ändå!

Annars rullar det väl på, har vart på arbetsplatsträff i Tällbert 2 dagar, det är roligt att umgås med sina arbetskamrater på ett litet annat plan, framförallt utan uniform också, knappt så man känner igen dem.
Jag byter ju avdelning nu v 43, då börjar jag måndag till fredag igen, skönt samtidigt som dagarna mitt i veckan då man är ledig och får massor gjort försvinner..
Har iallfall lovat mig själv att helgerna inte får bli fullspäckade och stressiga.. Jag är ledsen men jag kommer inte boka in en massa faktiskt, då kommer jag att gå sönder och Wilma kommer bli stressad av mig.
Bekostnaden kommer säkert bli att man inte kommer träffa vännerna så ofta. Man får försöka få ihop det ändå! De som man känner väl är nog kvar ändå!!!

Nä nu ska jag passa på att kika lite mer på nätet innan prinsessan vaknar, hon är ju så häftig nu, det kommer nästan meningar, allt hon säger betyder nåt. Det gäller bara att vara med så att man kan försöka förstå!
Hon pratar i telefon nu, farmor o mormor är väl de hon pratar med mest, men hon svarar dem och lyssnar.. Det va kul när man sov borta en natt nu och kunde ringa hem o prata med sina 2 bästa vänner, Wilma OCH Mårten!

Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0