Min lilla tjej blir så stor....

Från och med lördags natt så har Wilma sovit i sin växa säng! Shit, fattar ni. Hon börjar ju bli stor nu.. Sovit som en stock i flera nätter nu, går man upp o väcker henne för att vi ska till dagis så hittar man henne tvärs över sängen, vrider sig åt alla håll! haha! Men det känns konstigt också, nästa steg är väl att sluta med välling, sen blöja.. shit, det går lite fort tycker jag!

Pratet är i full gång, idag pratade jag med henne i telefon när hon och Mårten va hemma på förmiddagen, och hon berättar och svarar på mina frågor! Hon säger t.ex. att Wilma sovit i nya sängen, Mamma ha köpt snutte.. osv..
Sjunger gör hon också, hon sjunger bä, bä vita lamm så att man hör att det är den, Huvud, axlar knä o tå lika dant, så häftigt!! Klappa händerna så fort du kan gör hon med rörelser och sjunger!!

Ni hör att det är en stolt mamma va??!!

I helgen som va så va vi lediga både jag o Mårten vilket inte hört till vanligheterna så vi har myst hela helgen! Lördagen va vi hemma mest, lite pulka på förmiddagen bara o gott till middag. Farmor o Farfar kom förbi en snabb sväng på eftermiddagen. Jag va iväg en liten kort sväng och besökte min gammel morbror som inte mår så bra.. Jobbigt, självklart. Jag gillar honom, han är gammal men har både humor och är lätt att prata med. Sen betyder han otroligt mycket för min farmor och det gör ont att se då när han mår dåligt.. Det är bara att vänta och se.. Han betyder självklart mycket för mig också, mer än jag kanske trodde.

Söndagen blev det en tripp till Kupolen, sen till främby udde på öppet hur och red ponnyridning! Wilma pratade hela vägen om att hon red på hästen och hon tyckte det va såååå kul. Självklart till föräldrarnas fasa som är både allergiska och rädda för hästar, men det finns förhoppningsvis folk i vårat umgänge som gärna kör lite hästkvällar! Jag är bra på idrott istället, jag tar de kvällarna!! haha!!

På söndag kväll kom Linda, Sonil och deras lilla Molly hit. De åt med oss också o tjejerna hade kul tillsammans så länge de inte ska ha samma saker o leka med..  Kul att de kom iallafall!

Annars går veckorna av bara farten, mindre än en månad kvar till jul! Ja, jag undrar jag när man inte skall känna sig stressad, för det tycker jag man är för jämnan.. Försöker iallafall intala mig att jag inte behöver göra allt..

Ikväll är det tjejmiddag hos Maja, men Mårten jobbar så jag hoppade det. Va ner o sa hej och snackade lite men sen gick jag o W hem istället.. Som sagt man kan inte göra allt..

Så nu har jag lagt min lilla Emil i lönneberga ( som inte kan låta nåt vara just nu, hihi, kan inte låta bli att små le..) och skall se på despret house wife tänkte jag!

Vi ses o hörs!




Kommentarer
Gummor

Jag saknar min lilla prinsessa massor!!!

Enorma pussar från gummor

2008-11-25 @ 20:59:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0