Smögen, Halmstad o Lerum..

Det är ställena där vi övernattat den senaste veckan! Vi började med Smögen, tillsammans med mormor o Björn åkte vi neråt i landet.. Väl på plats så hade vi date med morbror Johan, hans Emma, Emmas mamma o syster! Första kvällen besökte vi bryggan som det kallas, lång brygga med affärer o matställen. Super mysigt, lite kallt bara men vi visste ju att solen skulle komma snart..
Dagen efter så var det stranden som gällde, lite disigt väder först så vi tog en liten promenad först o lät Wilma sova.. Väl på stranden blev det kanon väder och vi njöt av både bad, sol o glass i stora lass!!
Vi åt en bit mat inne i Kungshamn innan vi åkte till våra campingstugor och myste utanför, någon öl o spel!! Wilma somnade efter en dag full med nya upplevelser.. Första gången hon badade i havet!!!!!

Dagen efter packade vi i hop och drog mot Halmstad, Johan, Emma, Sussie och Hanna stannade till vid Liseberg men vi åkte till Halmstads äventyrsland istället.. Du må tro att Wilma älskar att åka karusell..

Tog man henne därifrån så gallskrek hon.. Tjejen med den stora järnviljan...
Det blev lite karusell o mat där innan vi åkte tillbaka till lägenheten som Johan fixat åt oss och knoppade in ganska tidigt!!
Sen va det Torsdag och Tyllösand som gällde..  30 grader i solen minst! Wilma njöt som bara den.. En heldag verkligen!

En t-shirt för att skydda lite mer mot solen..
Kvällsaktivitet blev det hos Emmas mormor o morfar, 2 otroligt härliga och gästvänliga själar! Underbart, TACK så jätte mycket! Wilma höll igång till halv elva (en extra tupplur på eftermiddagen som tur var..)

Fredagen lämnade vi Halmstad och Morbror o gänget!
TUSEN TACK till Johan som fixat o trixat i hop detta! DU är ju våran pärla!!!
Tack också till mormor o Björn som gjort att jag o Mårten fått lite semester också! Ni är GULD värda!
Emma- Fantastisk mat och trevligt att träffa dig mera, du är också en fixare.. Hälsa mormor, Morfar, Sussie o Hanna o tacka så jättemycket också  för en trevlig semester!

Vi (fam Johansen vill säga) åkte till Lerum o träffade Berit o Janne, vi grillade, snackade skit och myste! Tina m familj va ockå förbi! Tack för gästvänligheten, jag städar nästa gång!!!!!!

Wilma har lärt sig säga mo-mo, Bjö, Oan och Oj.. (Mormor, Björn och Johan om jag förstår rätt..)
Det blev väldigt mycket mormor men jag tror inte hon hade nåt emot det!

Nu är vi hemma iallafall och det är alltid skönt att komma hem! Inte behöva bo i en kappsäck!