Hjärnsläpp.....

Dagarna går så fort tycker jag.. Det springer iväg. Det är ju redan onsdag idag o jag tyckte nyss det va lördagskväll.. Om 3 månader är det dax att börja jobba. Det ska bli kul men pyssligt!
I Söndags va vi ute o matade änderna tillsammans med Wilma, Jag o Wilma tog en promenad runt tisken o sen mötte Mårten upp oss så vi kunde ge dem lite bröd, sååå roligt tyckte Wilma att det va. Hon skratta o pratade med änderna. Hon gillar hundar o änder, de rör väl på sig och sen är de inte så stor heller..

I Måndags besökte vi öppna förskolan på ett annat ställe än där vi varit förut. Det var lite mer barn där mellan 0-1 år. Lite lek, sångstund o sen lite fika! Trevligt som attans! Wilma hade inte sovit så bra så hon va lite klängig på mig men det är inget jag lider av, snarare myser. Hon är ju rätt så aktiv så hon brukar ju inte vilja sitta stilla så länge..

I går (tisdag) packade vi ihop väskan och åkte till Wilmas gammelfarmor för att hjälpa henne med att sätta upp gardiner o städa ut nåt skåp. Det kändes så bra att göra det och jag tror hon uppskattade det. Vi va där hela dan! Wilma ålade runt på golvet och charmade gammelfarmor hela tiden. De tog en promenad tillsammans också så Wilma fick sova lite i vagnen, Självklart så gick hon in mot byn så hon kunde visa grannarna lite. hihi...
Wilmas morfar kom en sväng också, han o Carin efter att de slutade jobbet. Wilma har en liten gnäll period på eftermiddagarna och att hon är lite rädd för morfar gör ju inte saken bättre. Men det gick väl hyfsat iallafall..

Väl hemma i stan då så skulle ju Mårten ha bilen vid 18, skulle på ett prov i Borlänge så vi lämnar av bilen vid hans jobb o går hem.. När jag åker upp i hissen kommer jag på att mina hemnycklar nog ligger i bilen!!! F-N, hur ska jag komma in... Ringer Mårten o mycket rikitigt jodå nycklarna ligger i bilen o han är i Borlänge... Skulle vara där 18:30 så han hinner ju inte vända heller.. ÅHHHHHH snacka om drygt. Wilmas läggningstid närmar sig med stormsteg o det är ju inge vidare att lägga henne senare..
Mamma fick komma med bilen o vi fick åka till Borlänge för att hämta nycklarna i bilen. Som tur är hade jag iallafall bilnyckeln med mig hem så jag kom in i bilen iallafall.. Kl 20 så somnade Wilmis tillslut. Stackars liten!

Så idag ska vi vara hemma. Ända tills det är dags för baby simmet kl 17!
Jag vet ju inte vad jag ska skylla på heller att jag glömmer så mycket, de brukar ju skylla på amningskoma men jag har ju inte ammat... Åldern? nja, lite tidigt kanske.. Det är väl Alzeimers light (stavningen kanske inte blev rätt). När jag gått o lagt mig igår kom jag på att i vagnen finns det kött som pappa skickat med oss så det va bara o gå upp o ta in det... Ja, vad säger man! Kan man köpa en ny hjärna???????

lite innebandy resultat kanske: Mina tjejer åkte på stryk med 9-4 mot Sten Sture men de får nog sig en tuff match när de kommer hit sen. De va väl inte några siffror som talade sitt rätta språk men så är det...
Mårten förlorade ju mot Hudik men vann en träningsmatch på söndagen mot Livets ords IF (??).
Ser fram emot hemma premiären på lördag då mina tjejer möter Järfälla IBK! Skoj ska det bli!

Hoppas vi ses då!



Kommentarer
Pörnie

Virrig i luvan? Hahaha.. Det är åldern :-) Om 2 veckor ses vi :) Skoj! Har bokat in oss i kalendern så den är proppfull med alla vi ska hinna träffa :-) KRAM till er..

2007-09-27 @ 13:04:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0