Wilmas första tågtur!!!!

Gick strålande!!!!!!! Kl 07:32 lämnade vi trygga falun och började färden mot Karlskrona! Första biten ner till Mjölby fick vi sitta på samma tåg det va ganska skönt! Wilma tyckte det va jätteroligt att titta ut genom fönstret och att kunna ena stunden sitta vid mig och andra stunden hos gammelfarmor! Det där med o sova kanske inte va lika roligt när det va så mycket att titta på...
Bytet gick bra, däremot är X2000 kanske inte lika bra tåg kan jag tycka, dåligt med utrymme, vagnen fick jag ha stående i korridoren där av o påstigning sker, men det va ju bara en kortare tur på mindre än en timme..

Lillebror (Wilmas morbror) mötte oss vid tåget när vi va framme. Därefter har han guidat oss en del istan, måste säga att jag är lite imponerad av allt han kan om Karlskrona! En lugn kväll igår, jag gungade efter tåg åkande så jag kröp ner mellan Wilma och gammelfarmor på madrass brevid redan vid 21 tiden igår, skönt!!!

Idag sov vi lite längre än vanligt faktiskt, vi har vart ute på stan o gått, först ner till Marinbasen o kollat, lite på stan o lunch på Åhlens, efter det besökte vi Blekinge museum och kikat in marin museumet, kan bli en tripp dit för mig och gammelfarmor i morgon, vi får se! Emmas (morbrors tjej) mamma o syster va här och åt med oss ikväll och jag passade på att låna datorn lite nu..

Det blir ett längre inlägg sen när vi kommit hem med bilder också såklart!!!!!!

Kramar från ett skönt Karlskrona!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0