Vackra ord!

Wilma hade en ganska häftig ögoninflamation i förra veckan, men hon va super duktig. Gick över av sig självt. Vet inte vad det va men så fort hon gick ut (nån vända till våran affär) så blev det värre, kladdigare. Som att kylan ställde till det.  Nu är hon bra iallafall bortsett från att hon är lite täppt i näsan..
Nästa vecka ska hon börja på "stora barn" på sitt dagis, de har uppdelat i 2 avdelningar, små barn och stora barn! Förstår ni? Jag/vi har fått ett stort barn! Shit..
Annars springer hon runt i sina "klackor" som hon säger och sin prinsesskrona som hon älskar. En riktig tjej, vet inte vart hon fått det ifrån, Mårten kanske, känner mig inte hälften så tjejig som Wilma.. hahaha.

Hon vet också, eller hon har lärt sig vad hon ska trycka på för knappar hos mamma och pappa. För en vecka sen ca så ville hon sova mellan oss, hon blev super pigg mitt i natten och ville prata med mig.. jag va inte lika uppladdad för det om man säger så. Hur som helst så berättar hon att hon ska plocka smultron, hallon och blåbär till mig när jag fyller år (i April, lycka till!! ) och sen kommer det, hon tittar på mig, smeker mig på kinden och säger: "Mamma, jag älskar dig, vad vacker du är!"
Vad säger man då?
Halv 1 på natten..
Jag lovar man blir inte arg iallafall..

Hon hade även sagt till sin farfar en dag, att han hade så fina glasögon! haha, ja hon kan verkligen!

Livet rullar på annars, jobbar, sover, leker, äter, tränar i mellan åt.
Vi trivs bra och får man sådanna här komplimanger är det svårt att inte tycka att det är ganska bra! Tänk att växla från att trotsa och gråta till att vara underbar, det är häftigt!

Kram på er!


Kommentarer
Anonym

Va kul vi kommer få på "stora barn" Puss M

2010-02-02 @ 18:46:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0