Gävle, mysdag och jobb

I onsdags va vi som sagt till Gävle hela familjen, men dagen började med att Mårten skulle träffa en arbetsgivare vid 09 på förmiddagen vid lasarettet, efter ca 45 min ringer han och säger att han har fått ett jobb!! Yipppiee!!! Han skall pendla lite men kommer jobba skift, en vecka kan det bli 1 dag på hela veckan. Varannan helg verkar det bli men som sagt ledig en hel del i veckorna. Jag är sååå glad för hans skull.. Han behöver det här. Han börjar nästa helg redan så det blir spännande!!

Vi åkte som sagt till Gävle sen, träffade Mia för en lunch på 9:an, himla bra ställe faktiskt. Mysigt o få träffa henne lite också, det är inte så vanligt och det är ju en toppen tjej!
Mamma kom till oss då också, hon jobbar ju i Gävle. Snacka om att Wilma blev glad när mo-mo kom! Kl 13 var det dags för mig att gå på en anställnings intervju på Gävle kommun, ett jobb som påminner om det jag har idag. Intressant verkligen. Men då Mårten fick jobb i Falun kunde det kännas lite onödigt, synd kanske att det inte va här i Falun, tror att det hade varit kul att jobba som registrator på kommunen..

På kvällen va jag bjuden på tjejmiddag hos Erika, vi har ju bestämt att vi skall ha det 1 gång i månaden. Lite mat, skitsnack och nåt glas vin. I onsdags körde jag så det va de andra som fick sulla lite.. hihi..
Mycket trevligt hade vi iallafall, goa tjejer som jag har där!

Torsdagen hade jag o Wilma en mysdag, utan stress o press!! hihi.. Mårten blev väckt av telefonen 08:30 då han visst missat skriva upp att han skulle jobba några pass åt häktet, så det blev en rivstart och iväg.
Vi va ute hela förmiddagen, käkade sen lunch, Fiskbullar- hon praktiskt taget ÄLSKAR fiskbullar, kan äta hur mkt som helst.. Sen sov vi tillsammans i 2 timmar, skönt! Eftermiddagen blev lite dammsugning och mer lek ute!

Idag (läs fredag) har det varit jobb! Jag gjorde fm och nu natten, skall strax gå hem. Wilma var idag på dagis hela dan då Mårten också jobbade från kl 07, vi fick väcka henne, kändes mindre bra men det gick bra! När jag hämtade henne blev hon såååå glad, hon va i sandlådan, hon släppte allt o sprang mot mig o på vägen började hon gråta, härligt o känna att hon blir sååå glad! Mys Wilma!

Längtar lite efter dem, ska hem o mysa med dem nu..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0