Eriksson som förnamn?

Som de flesta som läser denna blogg nog redan vet så ska ju Wilma bli storasyster i sommar. Vilket är jättespännade för oss alla. I Juli är det tänkt. Wilma tycker ju också att detta ska bli spännande.
Det roliga i kråksången är att Wilma tycker att bebisen skall heta Eriksson.. hm.. Man undrar ju om någon satt sitt finger med i spelet.. Farfar kanske??
Hon vet ju inte att jag hette Eriksson innan jag gifte mig. Därför så tror jag det.
De säger ju att barn kan se sånt. Fast det är ju bara gissningar.

Först ville hon att den skulle heta Alfred, eftersom hennes kompis Molly har en lillebror som heter Alfred.
I slutändan tror jag inte att Wilma får bestämma! hahaha!

Vi var på ultraljud förra veckan, riktigt häftigt. Vi frågade vad det var för kön och vi tror oss veta det. Men berättar bara för de som vill veta. Vet att alla inte vill det..
Glada är vi iallafall!!
Jag har en del halsbränna att slåss med men annars rullar det på, tjock blir jag också!
I förrgår kunde Mårten också känna en liten puff från magen vilket självklart gör det mer verkligt för honom också!

Mammas sambo Björn frågade Wilma hur bebisen hamnade i min mage (självklart gav jag honom onda ögat.. En liten stund..) Hon stannade upp och funderade, hur gick det till egentligen? Sen svarade hon: " Den bara ramla ner" !!!
Klockrent svar, den kör jag med också!!

För henne är det ju konstigt, hon har ju funnits för evigt!

Nä, nu måste jag fortsätta. Mer uppdatering kommer senare!

See you!


Kommentarer
Emma

Vilken goding Wilma är med sina kommentarer!!! Längtar tills vi träffas och att få se din växande mage Jessica - det är verkligen spännande!!!

2010-02-12 @ 07:45:17
Helena

...men det vet du väl att det är Eriksson efter mig :-)...haha...hon är en riktig gullunge!

2010-02-12 @ 10:52:35
gummor

Vi har ett barn här på dagis å dennes småsyskon ska heta Annabell om det är en tjej å Blixten om det är en kille, inte så dumt det heller!! ;)

Stora kramar på er!!

2010-02-18 @ 12:44:27
Elsy Hermansson

Eriksson låter tufft. Frågar du gammo så föreslår hon Åkerström. Wilmas svar på Björns fråga är outstanding. Jag hör till dem som vill veta. Kramar, faster

2010-02-18 @ 20:57:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0