Är sommaren över nu?

Tycker att det känns så, regnet bara öser ner och kallt är det, har nästan hela sommaren sovit med öppet fönster men nu har jag stängt det! Snälla sol, kom tllbaka!!

Här hos Fam J så är det mest jobb, mat och stim som gäller, att hinna med en massa det är bara att lägga ner..
Det roligaste med att jobba nu är iallafall när man kommer hem och 2 barn kommer "springandes" mot en. Wilma först för att hon är snabbast, sen struttar Wiktor på efter..
Han går riktigt bra nu, stora killen. Upptäckte idag att han fått en hörntand också, det händer grejer!

Han har värmt mammas hjärta också när han numera visat för både Björn, Farfar Sten och morbror Johan att han lika gärna kan gå till dem fastän mamma o pappa är nära.. Det har inte riktigt varit så.

Idag skjutsade Björn och Mamma hem mig från jobbet för att det spöregnade, och då kom sedvanligt Wilma och slängde sig i knät, Wiktor struttade efter men får syn på Björn och viker av mot honom då istället! Hahaha, vilken härlig känsla. Mamma blev bortvald!!
Låter kanske sjukt att jag säger så men det har varit så otroligt mammigt och pappigt när mamma inte vart med så för Wiktor är det stort!

Han gjorde så när Johan o Emma o Edvin va här också, då gick han till Johan och sträckte fram händerna, satt gärna med honom o myste!
Igår va Farfar o Farmor förbi en sväng på vägen hem och då sträckte han sig mot farfar och kramades på riktigt, la ner huvudet mot axeln och armarna kring farfar! Underbart!

Så kanske den värsta mamma o pappa klängigheten är på väg bort!

Wilma stumpan då som lyckats fått sin arm i gips..
Hon hoppade studsmatta hos grannarna och landade illa på sin arm, har fått en spricka på utsidan av armbågen! Har haft gips  2 veckor nu och 2 veckor återstår. Men hon är tuff våran lilla tjej, hon använder armen precis som förut och springer, klättrar, cyklar m.m. trots armen.
Tapper liten tjej nu med allt hon gjort på slutet..

Nu inväntar en sista dag på jobbet  morgon, sen är det 1 veckas semester, 2 jobb veckor  och sen 2 veckor semester till att avnjuta! Längtar trorts att jag trivs.


Nu traskar jag o går!

Wilma, Ebba, Wille framför vackra Anna o hennes pappa på väg in i kyrkan!

Tärnorna, jag ser dock lite sur ut ser jag!!

Jag o Wilma!

Såååå vackra Anna o Tobias!


Familjen på midsommar afton på Gotland!

Det har allt varit en händelserik och härlig sommar så om nu hösten redan är här så känns det helt okej! Härlig semester m fam Ceder på Gotland- Underbart!
Bröllop gånger 2, fantastiskt skoj,
Johan, Emma o Edvin va här i en vecka, det är alltid så skönt, avslappnat och skoj.
Släktträffen hos "Gammo" fick träffa hollands folket också, härlig sommardag!
Wiktors otroliga framsteg- häftigt värre!
Wilmas lek, stim och stoj!
Mårten han håller mest på att måla huset nu men jag tycker att han har gjort en kanon sommar som tagit hand om barnen! På Söndag firar vi vår 7:de bröllops dag! De ni!!
Älskar dig Mårten, dig och våran familj!

Kram till er andra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0