Härliga ungar!

Förra fredagen så va jag och Wiktor på en begravning, en fd kollega Maggan har gått bort. 68 år, det är ju inte någon ålder tycker jag! Jättefin begravning men hur det än är så är det ALLTID sorgligt. Maggan va en riktig bull mamma, tog hand om en när jag började jobba och alla andra också såklart! Bakade bullar och såg till att alla trivdes! Tack för det!
Wiktor sov iallafall igenom hela begravningen, ja både vägen dit och hem. Totalt ca 4 timmar mitt på dagen. Det är som om de fattar när de skall sköta sig!

Som i dag, Mårten jobbar så jag är själv med båda barnen, då sover han lämpligt när vi äter middag. Vaknar när vi är klara och somnar när jag läser saga för Wilma i spjälsängen! Skönt att det är så!
Va nyss upp och tittade till dem, båda två sover jätteskönt. SÅ fina, tänk va lyckligt lottad man är!

Det är härligt att se samspelet mellan dem också, Wilma vill gärna hålla, kläma o så men hon pussar också och emellan åt så står hon en bit i från honom och frågar då: Är du storasysters älskling??
Och Wiktor ler som bara den! Det är kärlek!

I övrigt rullar livet på med dagis, mat, sovning, amning, mat igen, kaffe, hälsa på någon eller få besök! Jag tycker att jag börjat landa i att vara hemma. Jag behöver inte iväg på 1000 saker, jag kan vara hemma en hel dag utan att klättra på väggarna, det är inte så likt mig men det är skönt!!

I fredags natt sov Wilma över hos sin kompis Edwin, de sov i samma rum och hade super mys! Hon hade inte tid att prata med mig i telefon ens. Wilma har tjatat om att bo hos dem flera ggr så Edwins mamma bjöd in. Så jag fick en kväll med Wiktor innan Mårten kom hem också! Super mysigt för alla!
Tack familjen C!

Lördagen då kom Söderpärlan med färskt bröd så vi käkade det tillsammans! Jätte trevligt! Sen blev det innebandy med familjen C, så det va fullt skuff med barnen fastän jag fick se en hel del innebandy iallafall!

Söndagen kom Wilmas gudmor och hennes barn, vi åt plättar och glass och barnen lekte super bra!! Alltid lika härligt att träffa dem!

Wilma har blivit kyrkråtta så i dag har vi varit där. Det är mest för att ha något återkommande bara för henne varje vecka. De pratar, pysslar och leker. Lite som kyrkans barntimmar! Mammorna sitter oftast utanför och dricker kaffe eller tar en sväng på stan! Nice!

Wiktor han pratar eller jollrar mest hela tiden, han har haft några missnöjda dagar nu, lite gasig tror jag. Men det är underbart när man har den där kontakten och han ler med hela ansiktet och sen drar han av några meningar (skojar inte) med joller, han pratar minst lika mycket som sin mamma.. hahaha..


Mina härliga ungar!!

Trevlig helg tills vi hörs igen!!



Kommentarer
Anonym

Men vilket underbart fint kort!!! Så fiiint!! Stor kram till er!

2010-10-01 @ 21:06:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0