Helg med pyssel..

Ja min kära make har ju jobbat HELA helgen, eller ja nästan iallafall, han har jobbat natt så man ser honom åtminstonde på eftermiddagarna.. Men eftersom vi inte hade några planer alls i helgen så tycker jag att vi fick med oss en hel del ändå..
I torsdags va Mårten på Leksand- Malmö med föräldrarna Ceder och föräldrarna Ax/Johansson så jag tog på mig uppgiften att ha mina barn samt Edwin här under kvällen! Det gick till slut bra, Wiktor va lite kvällsknölig och Edwin va SUPER trött och längtade efter sin mamma, men till slut så somnade alla 3 utslagna hjältar, Wiktor o Wilma uppe och Edwin på soffan nere tills det att de hämtade honom! Det hade nog tänkt varit lite mer mysigt än det blev med tanke på att Wiktor blev knölig.. Men men skam den som ger sig!

Fredag då, passade jag på att gå ner till spinning lokalen och testa vad jag orkar.. Körde ett av mina gamla pass, funkade men jag va knallröd i ansiktet när jag gick därifrån, men det va skönt!! Härligt!! Wiktor va hemma med pappa som också fick Wilma, Tuva och Jossan här men jag tror det gick bra, de 3 äldre tjejerna sköter ju sig själva oftast! Det är härligt att komma igång med lite träning iallafall! Kvällen va väl si så där, Wilma va på ett riktigt skit humör och testade ALLT!! Men mest va hon grinig, och då blir jag det också!! Efter ett tag sa hon(eller skrek rättare sagt); Mamma, bli inte så där pratig!! Fick mig en tanke ställare, jag är nämligen sån som skall förklara allt för henne, typ varför hon inte får göra si och så eller jag vill att du gör så för att då osv.. Jag tror hon blir less på det och jag insåg nog att ibland räcker det med bara nej eller ja! Inga förklaringar.. Men det är svårt, jag vill att hon skall veta varför jag säger nej eller blir arg även om det ibland blir för mycket info. Inte alltid lätt att vara förälder..

I Lördags va det städdag i området, jag tog med barnen ut och vi krattade och krattade, fantastiskt mycket löv det finns.. Super härligt väder och man fick jobba med kroppen, Wiktor va nöjd i vagnen och somnade och sov och sov i totalt 3 timmar ute tror jag! Skönt för honom. Wilma skulle hjälpa till o kratta men hennes vanliga lathet tog över och hon fick en snigel i en burk istället och lekte med Tuva! Tack gode gud för bra grannar!! När vi gått in så fick jag nästan frisk luft abstinens, så det va bara i med Wiktor i bärselen och gå ut och rensa lite bland mina vissna blommor. Inför vintern!
Kvällen va väl si så där, skittråkigt när Mårten åker på kvällen och vi hade väl inga bud på att träffa någon heller, vare sig här eller hos någon så vi fick mysa i soffan och 21:30 låg jag i sängen och tittade på kärleksdrama.. ojojoj..

Idag söndag så vaknade lillprinsen 06:18.. Hmm, vad ska vi upp och göra då??
Wilma sussade och sov brevid mig så jag tog med Wiktor ner i gästsängen när Mårten kom hem, det dröjde dock inte länge innan Wilma kom ner också, men vi myste i soffan läänge innan frukost.
Sen tog vi en promenad med vagnen, Wilma cyklade riktigt bra, hon fick bestämma riktning och då går det bra!! En rejäl promenad blev det. Vi stannade till hos en kollega som har en son som går på Wilmas dagis och där fick vi fika!! Sen har jag skurat köket, vardagsrummet och toaletterna, undrar hur länge det får vara rent??!!

Så jag känner mig nöjd med helgen! Mina underbara barn och jag har fått mysa både morgon och kväll!! Men nu vill vi att pappan skall vara med också!!

I morgon väntar en klippning, cant wait!!

Kramar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0