Finaste Julia har döpts!

I går va 3/4 delar av familjen Johansen till Töreboda för att gå på Julias dop! Hennes mamma Jenny och pappa Claes hade fixat en buss som åkte från ICA Slätta 08:45 på lördags morgonen! Tyvärr jobbade ju Mårten så klart så vi åkte själva, efter lite om och men då Wiktor har varit lite förkyld i veckan. Men hur som helst så drog vi. Det gick i det stora hela väldigt bra, Wiktor tyckte det va sövande att åka buss men mindre roligt att vara på "fest", fikat och middagen va i en bystuga och det tyckte han blev både för varmt och för stökigt så han ville bara bäras och bäras.. Men han lugnade ner sig till slut och slocknade i vagnen. Sen sov han nästan hela vägen hem, vi åkte därifrån vid 21 och va hemma 01.. Wilma körde järnet, både på bussen och på festen! Hon är otrolig. Hon är trygg och vill gärna att andra än mamma skall hjälpa henne, typ Söder eller Erika! (TACK FÖR ATT NI FINNS :-) ) Sen fanns det en scen där middagen va som hon gärna stod på, både sjöng, berättade historier och dansade! Alla barnen (ca 10st) rockade loss till Manboy på scenen! hahaha!!

Så här såg det ut i bussen:


I Söders knä på bussen på väg ner till dopet!!

Wilma tok och Edwin tok längst fram i bussen!!!

Ja, riktig härligt att se att de klarar av att vara med på så här " sociala arrangemang" och älskar det! Ca 80 vuxna och 20 barn tror jag att det va totalt på dopet!
Fina Julia njöt av att vara i centrum, hon är såååå fin med ett underbart hårsvall, fick tyvärr ingen bra bild i kykan men hoppas att mästerfotografen Erika skall skicka några till oss snart!

I dag blev det en lugn söndag, Mårten åkte och jobbade igen så vi tog en promenad med vagnen och Wilma på cykel runt området så att Wiktor sov i vagnen länge och väl! Mormor och Björn kom förbi på en fika och vi gick sen över till grannen som hade en nybliven 1-åring som gärna ville ha paket!
Sköna söndag!!

I veckan som gick hade vi besök av mina gudsöner Emil och Markus, det är alltid full fart då. I övrigt har vi haft en lugn vecka, jag och barnen har mest varit hemma och det har faktiskt varit riktigt skönt!!

I fredags va vi dock och badade på Lugnet med Wilmas gudmor och hennes barn samt deras kusin och hans mamma, riktigt skoj! Wiktor sov jättebra vid "vuxen bassängen" vilket gjorde att jag kunde bada länge med Wilma. Hon är GALEN i bassängen, hon hoppar från kanten och numera även utan att jag tar emot, hon dyker och simmar med puffar! Efter ett tag sa hon dock;
- Mamma, jag vill inte dyka nå mer, jag får vatten i kroppen!

Härligt hur man kan tänka!

Träffade en kollega på jobbet som upplyste mig om våra val på namn till barnen och tyckte att jag var en patriot.. Nämligen att vi använt W till båda barnen, W är nämligen också läns bokstaven på Dalarna!! haha, det används rätt mycket i vårat jobb!

Nä, det får vara för denna gång, hörs snart igen!
Lämna gärna kommentarer, det blir roligare då!



Kommentarer
emily

Tipsar om en tävling på min blogg!

2010-10-25 @ 14:41:07
URL: http://myperfectbabyjulian.blogspot.com/
Mia

Ååå vilka härliga barn du/ni har! Så roligt att kunna följa er här när jag inte kan vara med utvecklingen IRL... Miss You! Love M

2010-10-27 @ 15:02:59
Blackie

Jättekuligt att ni följde med ner till Töreboda. Strongt gjort av dig, själv med två barn.



Pussen

2010-11-03 @ 17:30:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0