Wilma börjar bli stöddig..

Hon har ju börjat på "stora barn" avdelningen på dagis, detta medför självklart både plus och minus. På plussidan är det ju att hon lär sig, hon pratar trianglar och räknar bättre. Det är ju ett stort plus.
På minus sidan då, ja hon börjar bli lite stöddig, bl.a. så kör hon med lite arg-röst. Skriker lite och låter stöddig. Efter några dagar kom hon hem och sjöng:

"Bä bä vita lamm, gick på restaurang,
vet ni vad han gjorde?
Bajsa under bordet,
Då kom polisen... "

Okej, det är jättespännande med kiss och bajs, när jag kom hem här om dan så ropar hon: " hej bajskorven!" Trevligt mötande..

I Lördags morse när jag och Wilma åt frukost så sa hon först att hon skulle flytta till någon annan mamma och pappam det visade sig dock vara mormor och Björn som hon skulle flytta till och hon skulle komma hem igen så det va ju skönt! Efter en liten stund kom det dock lite andra ord ur munnen: "Är du dum i huvudet eller?" Och nåt i typ med "Har du ketchup i huvudet eller"... Hm... Ja, vad kommer detta ifrån då? Det lär jag aldrig få veta. En arg mamma som hade fullt upp med att hålla sig för skratt. Jag förstår ju också att hon inte fattar vad det betyder men ändå!! ahh...

Hon vet ju fortfarande vad hon skall  trycka på för knappar hos sina föräldrar, säger att "Pappa, va snäll du är" eller "Mamma, jag tycker om dig". Då smälter man som smör..

Vi hade "Gamo" och min faster på besök en sväng igår, och Gamo hör lite dåligt men det va häftigt att se hur Wilma började ljuda för henne, de satt och titta på kort och när hon skulle berätta vilka som var på korten så säger hon Wi-l-ma och Mi-n-gus.. hahaha, ja det gick fram iallafall!
Gamo förstod och Wilma va duktig!
Trevligt va det iallafall att de kom! Tack för titten!

Vår gamla granne kom förbi idag också, det är bra att någon kommer och busar lite med henne!

Bebisen i magen sparkar och har sig i allafall, det är skönt att känna sparkarna. Halsbrännan kommer och går men det går överlag väldigt bra. Jag kör på som vanligt. Höll faktiskt i ett spinning pass i måndags också, jag körde inte fullt ut men det va riktigt skoj ändå! Vi jobbar på namnförslag också, Wilma vill ju att bebisen skall heta Eriksson, Kjell. Hon har utökat med Kjell som sin morfar heter.. Jag tror inte att hon får bestämma..

Vi hörs och syns!


Kommentarer
Pörnie

Jaha har du kört spinning? Jag körde spinning igår i dina byxor ;-) Vill du ha dom? Kram

2010-03-04 @ 11:45:08
Gummor

Dom där två första sakerna lät som att det kom härifrån HAHA kiss å bajs är alltid roligt, men det andra avsäger vi oss ifrån =)

PUSS PÅ ER STÖDDISAR!!!

2010-03-06 @ 09:15:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0