Glugg??!!

Vi har i några dagar (eller kanske nån vecka) upptäckt att en av Wilmas framtänder har blivit mörkare, och missfärgad. Har haft lite is i magen men i onsdags när jag kom hem tyckte jag att den blivit ännu mörkare så jag ringde tandläkaren. Fick en tid dan efter.. Det va det eller den 16 november att välja på så vi gick igår, tog lite sovmorgon och pallra oss iväg till tandläkaren!

Prinsessan va HUR duktig som helst, satte sig i mitt knä i tandläkar stolen och vi pratade fram o tillbaka, tandläkaren fick tittta på tänderna och till och med pilla med en sådan där krafs pinne (eller vad det heter..) Wilma gapade stort och protesterade ingen ting, jag va och är superstolt! Vi fick också ta en röntgen bild på tanden. Det visar sig ju då att tandens rot troligen fått sig en smäll.. Wilma och Mårten krockade för en månad sen och Mårten fick en bula så troligen fick tanden sig en smäll.

Vi ska dit om en månad igen och då ska tandläkaren ta ett beslut, kanske måste vi ta ut den..

Och hon får gå med glugg fram i några år.. Huvudsaken är att hon inte skadat tanden under men mamma grät nog en tår ändå, dels för att hon skall få ha glugg och dels för att hon kanske måste göra ett sådant ingrepp.. Min lilla tjej..

Men som sagt, vilken duktig tjej! Vi får väl hoppas att det går bra iallafall..



Kommentarer
Gummor

Hej! Hon är söt nu och hon kommer att bli ännu sötare med en liten glugg sådetså!! :)

Pussa henne från mig å tala om att jag längtar massor efter henne!!!

Kramar gummor

2009-10-23 @ 22:08:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0