Det föds en massa bebisar..

och några av dem kommer jag snart få pussa på.. Grattis till Jenny och Barry som i onsdags (29 april) fick sin "lille" Alexander, ca 4200 gram stor kille! Jag och Wilma kommer åka ner i sommar och snosa lite på honom, han bor i Holland nämlligen.. Jenny är min kusin men mer en lillasyster så det är jättespännande! STORT GRATTIS!!!

Sen har Helena (arbetskamrat) och hennes Magnus fått lille Johannes, en liten liten kille som ville titta ut 6 veckor för tidigt.. Så så snart de får ta emot besök eller kommer hem så hoppas jag kunna snosa lite där också..

I Juni kommer 3 till av mina vänner att få tillökning, Tina, Johanna och Linda. T får sin första, J och L får båda barn nr 2. Så det skall strax handlas rätt mycket barnkläder vill jag lova..
Det är spännande.. Mest spännande är självklart att följa min bror och hans E:s väntan på bebisen som beräknas landa i september. Ovanligt att prata barnvagnar med sin bror numera då han ringer, men såååå spännande. Wilma ska ju faktiskt få en kusin och vi längtar jätte mycket!!

Annars är det mest planering inför våran gemensamma 30-års fest som gäller just nu och annars går ju dagarna runt. Wilma är nog i en riktig trotsålder nu och testar och testar.. Får utbrott utan dess like ibland.
Igår så hade hon dock en grannkille här som hon lekte med och då är det fullfart vill jag lova. Men det hänger nog någon liten förkylning över henne för hon är trött och hennes utbrott blir värre..

Samtidigt som hon är underbar i mellan åt också, som när hon säger att jag skall vara ledsen och hon tar hand om mig, pussar kramar och ger mig snutte och nappen.. hahaha!

Idag på cykeln på väg hem från dagis sa hon så här:
Min mormor o Björn, min farmor och farfar och min morfar och Carin, Jag älskar dem (med lite barnspråk).. Snacka om lycka!
De ni?! Va! Det är ju bara underbart! Hon fick med alla och sen säger hon att hon älskar dem!

Det hörs annars att hon kommer från Dalarna men ibland blir det lite stockholmska också, som när hon ska säga Gör du? då blir det Gör ru? och jag vet att wilmas gudmors dotter sa likadant när hon va yngre så det kanske är nåt med just den meningen..

Nä nu måste jag hinna med och planera lite också,
Vi ses!


Kommentarer
Sandra

Söt badtjej :)

Kram från Pilbo

2009-05-04 @ 22:49:33
Pörnie & Albin

Ses på lördag :-)

2009-05-12 @ 21:15:01
Jenny

Ska bli jättemysigt att ni kommer :-) Tack så jättemycket för fina Sverige dräkten..hi hi



Massa kramar och ha det bra på festen i kväll

2009-05-16 @ 15:00:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0