Kalashelg!

I helgen har vi kalasat så det räcker lääääännge..
Lördag förmiddag var vi till Molly, Wilmas bästa tjejkompis. Hon fyllde 2 år i söndags men hade kalas i lördags. Dessa 2 tjejer är otroliga tillsammans, ena stunden är de väldigt glada i varandra och snälla sen kan de bli som ombyttna och stå o skrika åt varandra för att de skall ha samma saker.. De är otroligt lika, samma humör, lika mycket hår, samma humör, samma ideer, osv. Det enda som egentligen skiljer dem åt är hudfärgen. Molly är mörk och Wilma är vit. Finns en tydlig bild på detta som Molly fick i födelsedagspresent, det är dock en naken bild så det lägger jag inte ut här.. men där kan vi kalla svart och vitt!!

Iallafall så kom Morfar och Carin och va barnvakt på eftermiddagen, jag skulle jobba eftermiddag och Mårten slutade 18:30 så Morfar fick prova på att ha Wilma lite längre. De va hemma hos oss och jag tror det va full rulle. Åtminstonde såg det så ut.. De hade haft det bra och de har varit ute och gått med Smulan (pappas hund) och då somnade prinsessan en stund.

I Söndags va det dax för nästa kalas, nu va det lilla Theo som fyllde 2 år, en given bok att ge är Halvans böcker, Här kommer Polisbilen.. underbara böcker som kanske kan få in barnen på rätt linje direkt.. Jätte mysigt att vara där, det va Wilma och Molly och de slogs nästan om vem som skulle komma först upp till Theo med sitt paket! Så han hade fullt upp med två aktiva tjejer! De hoppade i sängen och skrek och skrattade så att de va helt svettiga innan vi åkte hem! hahaha!
Vi åkte förbi Mormor och Björn en sväng också och hälsade på. Det är skönt att sätta sig ner och bara vara, det kan man när man hälsar på hos Mormor! De roar Wilma då!! TACK!
Sen kom Söder förbi för att få lite hemlagad pizza!!

Mårten har jobbat hela helgen så han har vi inte sett så mycket av tyvärr.. Skulle vart ledig igår tillsammans med mig också men fick åka på kurs istället.. Så vi tog med honom upp till Lugnet  för en lunch innan han började jobba så gick jag o Wilma in och badade en stund. Hon blir bara modigare och modigare i vattnet, hon åker en rutchkana som sitter en bit upp rätt ner mot mig och mellanstora bassängen. Hon dyker och vågar "simma" lite själv. Skithäftigt att se! Efter badet så tog vi en promenad hem, det är en bit faktiskt så Wilma somnade och jag fick mig en genomkörare! På kvällen efter att Mårten kommit hem så åkte vi på herrarnas match, kvartsfinalen i Sm-slutspelet (innebandy). En riktigt bra match, Wilma höll igång också till 21:30, somnade rätt sött sen kan jag lova! Men va jättenöjd över att pappa hade lovat köpa godis så det blev en halv påse bilar eller nåt..

Kände idag också att det va sånt otroligt vackert väder, solen lös underbart så jag fick mig en promenad innan jag började jobba också, Wilma fick sova i vagnen igen och gör det jättebra! Sover som en stock och jag får mig en till genomkörare! Lämnade av Wilma och Mårten hos Farmor o Farfar där de fått kört låda ett tag på eftermiddagen! Både mat och bus, kan det bli bättre??!!

Tycker att jag haft en riktigt bra helg med prinsessan, synd att maken jobbar bara men till helgen är han ledig så vi får passa på att vara hela familjen då istället!!!!

Älskar verkligen min famij, de 2 (M o W)  gör verkligen min vardag lyckligare!!!!

Är självklart glad för resten av min famij också, så glad att jag har alla!
Passar på att gratulera brosan och Emma som har förlovat sig! SÅÅÅ GLADA FÖR ER SKULL! Längtar efter er, bröllop som komma skall i framtiden!! GRATTIS!! 

PUSS PÅ ER ALLA!!!!


Kommentarer
Pörnie & Albin

Ciao! Tänkte jag skulle kika upp snart å hälsa på, vill ni ha lite besök? Kram från oss...

2009-03-18 @ 20:57:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0