Tapeter o kakel m.m.m.m.

Jaha, då har vi börjat planeringen till det vi tänkt göra i vårt nya hus!!
Vi får tillgång den 1 september och måste vara ute från vårat hyrda hus senast den 1 oktober, så vi har en månad på oss att fixa och trixa!!
Vad ska vi göra då?
Jo, ett badrum, det som är på övre plan så där har vi varit o tittat på kakel, men det är ju inte bara det man skall välja.. Det är ett myller och det är också fixande med hantverkare, men jag tror att det blir bra plus att vi har några snälla själar som skall hjälpa oss!!

Sen är det tapetsering som gäller, vårat sovrum, Wilmas rum och sen gästrummet skall få nya tapeter! Det är ett ännu större muller, finns typ HUR mkt som helst att välja mellan. Men vi tror vi har kommit på vad vi vill ha..
Men det är inte lätt. Skall tapetsera med s k easy up tapeter så jag hoppas att jag skall kunna lära mig nåt av detta också så att jag inte behöver slå på stora trumman så fort det är nåt..

Jag har ju också kommit in på en kurs på högskolan som jag sökt, den börjar den 1 september såklart. Men jag hoppas att jag skall kunna klara av den ändå. Det är en distanskurs på halvfart. Socialt arbete, vem vet jag kanske kan bli skolkurator när jag blir stor ändå!! hahaha..

I övrigt så är det ju full fart igen, har börjat jobba och skall jobba skift i 3 veckor, rätt kul faktiskt!
Wilma börjar dagis nästa vecka och har fått umgåtts lite med mormor o farmor och skall i helgen åka upp till morfars fäbod o bo där med dem! Spännande!
Sen börjar vardagen för henne också och det är slut på sovmorgonen och sena kvällar..
Sund för oss också för det är SÅ skönt att sova på morgonen. Wilma sover oftast till efter 09... Det är skönt!!!

Men som sagt, det gäller ju att orka gå upp tidigt också..

Tips om färger och annat när det gäller tapeter osv tas tacksamt emot!

Kram Jessica


Kommentarer
Sandra

Hej & tack för en super trevlig em på stranden!

Kram Från oss

2009-08-06 @ 18:26:49
Sandra

Tack för en super trevlig em på stranden :)

Kram från oss

2009-08-06 @ 18:32:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0