Helgen står för dörren..

Skönt ska det bli o ha några dagar ledigt. Ska dock inte klaga har faktiskt haft några lugna dagar på jobbet för en gång skull.. I går va jag på spinning och gud vad jag hade längtat efter det märkte jag.. En rejäl genomkörare, det va länge sen nu. Är instruktör och då brukar man ju inte kunna köra så hårt själv men det va få där så då blev det stenhårt.. (eller åtminstonde lite hårdare än vanligt..)
Tittade på ett hus också men ja, jag vet inte när vårat "drömhus" skall dyka upp.. Tur att min man finns för annars hade jag säkert köpt nåt hus som krävt massor av oss båda. Bara för att jag vill äga ett hus.. Men M han lugnar mig med att säga -Älskling du skall se att det ordnar sig för oss snart.. Så jag får väl lite på det då..

I onsdags så jobbade Mårten på O´learys så han ordnade så Wilma fick sova hos sin farmor o farfar eftersom hon skulle vara ledig från dagis. Så det blev ju kanon, ledig och fick mysa med farmor o farfar. Hade sagt redan i bilen att hon skulle dit o bada o sen skulle farfar blåsa håret! haha! Eftersom jag hade en eftermiddag/kväll alldeles för mig själv så gick jag till frisören och klippte av kalufsen, ja ni ser va jag skriver. Jag har kort hår igen.. Nu blev ni nyfikna va?? Ledsen, lägger inte ut nån bild. Ni får se mig live sen!!
Åkte hem o myste innan jag la mig tidigt och sov ut..
När vi hämtade Wilma på torsdag efter att jag slutat jobba så va det första hon sa att hon fått godis.. Skrattade lite då farmor o farfar säger att men, det skulle du ju inte berätta.. haha, hon kan inte hålla hemligheter hon heller..

Mårten kom precis hem, han har jobbat sent så jag o Wilma har haft en eftermiddag på tu man hand. Morfar kom med och hämtade till Wilma på dagis, han skulle besikta bilen så han va med oss hem en stund. Mortar som Wilma säger..
Sen lagade vi mat och åt glass till efterrätt, hon va vaken till 20:15 utan att ens visa tecken på trötthet eller humör. Såå mysig! Hon sjöng så jag fick med det på film. Hela bä bä vita lamm, så häftigt! Stolt mamma vill jag lova!!
När vi lägger henne nu så äter vi välling och läser en bok i våran säng o sen lägger vi ner henne i sin säng och går ut. Hon har inga problem att ligga där själv och i dag hann hon säga hej då innan jag ens fått ner henne på kudden..
Sen härmade hon mig, god natt, sov gott, puss o kram.. Det händer SÅ mycket med språket just nu, det gäller att hänga med..

I morgon väntar öppet hus i hedemora för Kåkå som fyllt 30, Mårten jobbar helgen så Wilma får vara med. Ev. någon innebandymatch får vi till också och sen är det en lugn söndag som väntar!

Vi ses,

Jessica


Kommentarer
Mingus

Happy Valentin Söta Wilma Kram Mingus

2009-02-14 @ 13:21:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0