Tomten har fått en till napp till samlingen!

Ja, för i onsdags packade vi nappen i ett paket och gick ner till ICA Slätta där vi lämnade paketet i postinlämningen och sa att den skulle skickas till tomten! Vilken stor tjej vi har fått.
Hon går utan blöja på dagarna, ingen napp! Helt fantastiskt. Det mest fantastiska med detta va att det inte varit några problem efteråt, har hon frågat efter nappen har vi bara sagt att vi ju skickat till tomten och då köper hon det. Hon har ett litet supstitut i sin tumme men det är nästan bara när hon lägger sig. Så vi köper det än så länge..

Hon imponerar på oss denna höst med allt detta, tandläkaren, frisören, nappen, blöjan osv..
Det är härligt, hon lyssnar och tar till sig.

Här om dagen åkte vi buss till dagis, framför oss satt en farbror som va lite tunnhårig mitt på bakhuvudet. Hon börjar då titta och sen säger hon:
- "mamma, farbröder har inga mössor"
- Nä, så kanske det är säger jag då.
- Mamma, farbröder har lite hår..
Han vänder sig om och flinar lite..
Själv försöker jag prata bort det lite med att pappa har ju inget hår.. hm.. :-)
När vi klev av bussen sa jag till Wilma att ibland ska man inte säga sånt när de man pratar om hör detta, för då kan de bli ledsna. Man kan vänta och berätta för mamma när de inte hör..
Dagen efter sitter samma farbror framför oss igen och Wilma tittar och tittar..
När vi sen kliver av bussen så säger Wilma:
-Mamma, farbröder har lite hår.

Va säger man, hon har ju faktiskt lyssnat på mig!
Och de va ju sant, han hade ju lite hår.

Så lite stolt är jag ändå även om det va pinsamt just då.

Nu väntar vi på julen, det är dags strax, tomten skall komma med tuggummi och dockskåp om han fått nappen av Wilma ;-).
Vi blir o åka runt lite över Jul så det blir nog bra även om jag gärna velat vara hemma också.
Vi får se det så att vi får träffa lite mer släkt då än om vi bara va hemma. Men jag kan inte ljuga om det att det är enklare för mig att samla alla, då slipper man välja vilka man skall vara med.

Men samtidigt behöver jag inte laga någon jul mat, så det är ju bra!

Så, GOD JUL på ER ALLA!!!

Kram Kram


Kommentarer
Pörnie

Ååååå stora tjejen!!! Vad häftigt! Vad de lär sig, de märker man redan på vår Vilde Bill :-) Stor kram och sköt om er!!

2009-12-19 @ 21:33:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0