1 timme back..

Så blir väl fallet nu i några dagar. 05:15 ville Wilma gå upp i morse, jag förstår ju att det är lite knasigt att ställa om klockan så vi får nog fortsätta gå upp mitt i natten ett tag till (vilket jag påpekar till henne varje morgon... ).

Mårten har jobbat på krogen inatt så jag o Wilma åkte iväg i morse för att handla lite o sen va vi till lasarettet o hälsade på farmors bror Erik som ligger inne nu, han har det lite trassligt med hälsan nu den gamle mannen. Snart 90år och första gången på äldre dar han ligger på sjukhus. Wilma klamrade sig fast i mig när vi kom fram o först efter ca 10 min så vågade hon släppa lite o titta sig om kring.. Men jag tror Erik blev lite rörd av att vi kom iallafall.. Det kändes bra för mig med!
Passade också på att hälsa på en tidigare arbetskollega till mig som också ligger där. Betydligt piggare iallafall och jag hoppas innerligen att hon snart blir bättre!

Igår va det arbetsdag i vårat område så vi va ute o krattade, sopade, sågade m.m på alla allmänna ytor omkring här. Det blev jättefint, men min rygg värker fortfarande. Jag måste nog ta tag i det o gå till farbror doktorn, har haft ont länge nu, är som en 90-åring jag med!

Mormor kom o hämtade Wilma ett tag, hon ringde o frågade eftersom B skulle iväg på dan om inte hon o Wilma kunde gå på stan en sväng när vi städade så de va ner på rosabandet gala.. Ponnyridning, karusell o fiskdamm. Samt en korv m bröd så klart! Det är ju korv som är den stora favorit rätten just nu.. Hon jublar då! Tack mamma!
Farmor o Farfar kom förbi här på eftermiddagen, så skoj verkligen! De hade med sig lite att äta till fikat, Wilma njuter över att träffa sina favoriter!!

I veckan har jag annars jobbat mest. En arbetsvecka går sjukt fort! Men skoj också! Har lärt mig att man skall ha med sig nåt ätbart till Wilma på cykeln när man hämtar lite senare, annars kan det lätt bli kaos.
Mormor hämtade en dag denna vecka när hon va ledig mitt i, det tror jag hon tyckte va skoj! Både mormor o Wilma!

Tänkte ni skulle få ta del av min prinsessa, ett gammalt kort från badhuset.. Mössan hon har har jag en lika dan fast i svart o vit så vi matchar verkligen!

Så här gjorde nämligen Ebba förut så då lär man sig snabbt! Ebba förresten fyller 4år i veckan, värsta stora tjejen! Vi vill komma på kalas!!

Nä, nu skall vi ta eftermiddagen o mysa, pappa M, jag o Wilma!
Ev lite innebandy, vi får se..

KRAAAAAAAAAAM


Kommentarer
Gummor

Vi längtar såå efter att få träffa er!!! Stora kramar

2008-10-28 @ 21:33:10
Linda

hehe tror minsann ja va med när bilden på prinsessan togs!!! så kul att läsa om ert liv, var så himla kul att umgås me er!! tack! pussa wilma från mej!!! massa kramar från norge. :)

2008-11-05 @ 18:56:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0