Kalas, både i stan o på byn!

I helgen har det varit Falu Kalaset i stan! Fullt ös..
Jag har jobbat fredag kväll o lördag dag. För första gången på evigheter kunde jag faktiskt känna mig lite rädd när jag gick hem från jobbet. Har många gånger gått hem igenom en tyst o mörk stad men i fredags kväll var stämningen så hård på nåt sätt, så mycket ungdommar på fyllan så att jag kände mig rädd.. Fy, va trist när det ändå händer nåt skoj i stan!

Lördag eftermiddag efter att jag slutat jobba så kom mamma med Wilma eftersom Mårten varit o spelat innebandy med jobbet (en helt annan historia som resulterat i en blå fot o en slagen man..)
iallafall så åkte vi till Linghed på kalas hos Wilmas gudmor som fyllde 29år, inte 24 år som jag först skrev på kortet. Har en förmåga att göra folk yngre när det är kalas. (nån historia om när Erika C fyllde 31 o inte 30! Eller hur Blackie??)
Jättemysigt med fika på deras nya uteplats! Trevlig fölk också.. hihi..
STORT GRATTIS iallafall!!!!

Tack till mamma/mormor också som hade mys med Wilma på lördag dag, fina kläder fick vi hem i en kasse också! Tusen tack, vad skulle vi göra utan dig!!!!!!

Efter massa lek med Ebba o Wille så åkte vi hemåt, wilma somnade ganska snabbt i bilen o sov gott hela natten! Hon har ju slutat äta på natten nu, sååå skönt. Då kan jag ofta gå upp 06-tiden utan att det gör nåt. Men kanske inte varje morgon..

Söndagen blev en lugn förmiddag med lite packning, Sten va där o hjälpte oss med lite finputs..
Efter lunch och sovtajm så gick vi ner på stan för tivoli besök. Mårten tog kryckorna, stapplade på där..
Mormor o Björn kom, även Sten en stund och va med oss. Jag fick äran att åka 3 karuseller med Wilma, hon tyckte det va kul, roligast va nog ändå att se pappa, mormor, Björn o Farfar ståendes vid sidan o vinka!!!
Det blev ponny ridning också, o det är nog stor chans att det blir en häst tjej, hon ville vara kvar hos hästen efter att hon ridit... Hur ska det nu gå då jag är allergisk o Mårten rädd!!
Tur vi har gudmor o Erika då! Eller hur??

Wilma njöt av att vara i centrum, hon hade ju massa favoriter med sig och det är ju det bästa!

Efter lite inköpt marknadsgodis knallade vi hemåt o myste!

Idag har det varit måndags aktivitet, fika hos Maja! Massa barn, Nova, August, Wilma, Edwin, Emilia, Leo o några till som kom precis innan vi gick så jag hann aldrig få deras namn men det va Nova o Leos kusiner iallafall! Maja har en liten hund, en chihuahua som heter Baloo, så rolig tyckte Wilma.

Sen blev det att vara hos farmor i nån timme o nu är mina 2 älsklingar hemma..

Slutligen, GRATTIS på Namnsdagen Wilma! Den 2:a i ditt liv!! Våran prinsessa, du är den bästa i världen!

Kram på er!





Kommentarer
Pörnie & Kraken

Kryckor? Men Mårten, har du kraschat? Men snart äre fotbolls-EM å en stukning kan ju sitta i länge ;)

2008-05-27 @ 09:18:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0