Känn ingen sorg för mig Göteborg!!!!

En vecka sen jag uppdaterade.. Tiden går fort när man har kul!
Onsdagen va lugn, babysim på kvällen bara! En häftig utveckling är det iallafall, hon dyker nu utan att säga ett ord efteråt, älskar att vara i poolen!
Torsdagen jobbade jag och Wilma o Mårten var hemma! Det va himla kul att komma hem vid 15-tiden, Wilma kastade sig i famnen på mig och lämnade inte mig på jättelänge, mysigt!! Det är kärlek!

Fredags morgon va vi uppe tidigt, vid 09:26 gick mitt tåg till Götet och konferens med svenska innebandyförbundet. Alla sveriges distriktsförbunds ordförande och Svenska innebandyförbundets styrelse hade konferens hela helgen! Det va jobbigt att åka då det va första gången jag skulle va ifrån Wilmis mer än 24 timmar.. Hur skulle det gå?????

Wilma och Mårten va till Farmor Irene på eftermiddagen då hon fyllde år i helgen men skulle åka bort, GRATTIS irene!

Jag landade i Göteborg vid 15-tiden efter åtminstonde halva restiden i klass 1. Det är ju värt det att åka sådanna resor, mer plats, gratis kaffe o bra service! Checkade in på Scandic Crown i närheten av centralstationen innan jag gick för att träffa min moster Agneta och kusin Linda en sväng! Vi tog en fika inne på centralstationen och snackade lite skit! Väldigt trevligt tycker jag eftersom man inte träffar dem så ofta. Sen tyckte väl självklart båda att det vore roligare om Wilma va med, men så är det nu för tiden... hihi..

Skämt o sido, det blev en ganska kort fika då konferensen startade kl 18.. Höll på till 21 och sen middag. Pratade lite likabehandling mellan könen, det är en ganska intressant disskution varje gång tycker jag..
Vid 22-tiden tackade jag för mig och förklarade att man som småbarnsförälder njuter av en god natts sömn utan avbrott! Det va skönt! Även fastän jag saknade min familj väldigt mycket!
Konferensen fortsatte hela lördagen, fullt ös. På kvällen åkte jag och träffade Gullstrand och Mas, 2 kompisar från förr.. hihi..  Vi hade en trevlig  kväll hemma hos Mas med mat och melodifestivalen och självklart lite gamla minnen! Fick träffa lille Gunnar också som hade blivit stor kille nu. Tusen tack för en trevlig kväll!!
På söndagen blev vi klara lite tidigare än beräknat så jag bokade in mig på ett tidigare tåg och kom hem till Borlänge redan vid 18. Skulle varit hemma efter 22 annars så det va skönt att få träffa lilltjejen innan hon gick och la sig. Wilma, Mamma och Björn hämtade mig i Borlänge! Så mysigt att se henne då, hade längtat!!!

Igår hade jag o Wilma en riktig mys och lugn dag, sov tillsammans mitt på dan i 2 timmar o då har jag ändå "vilat upp mig" 2 nätter i Göteborg. Va upp med bilen till bilfirma och visade den innan vi skall lämna in den för lagning. Sen ringde farmor Irene för att hon fick besök av sin far och de ville träffa Wilma så vi sprang dit en kortis! Wilma har varit där också en sväng idag då både jag o Mårten jobbat!

Igår va jag även upp på innebandyträningen en kort sväng, mest för att jag skulle prova springa hem. Det va skönt att se att det funkade med knät. Medans jag va ute o sprang kom mamma och Björn förbi hemma med pyjamaser till Wilma! TACK mamma! De va jättefina!
Wilma sov hos mamma också nu under helgen, Mårten jobbade på krogen en sväng på lördagen.
Så har vi det nu, jobb och hemma är väl det vi hinner med. Går om varandra jättemycket. Det blir skönt när det blir juni då Mårten ska vara hemma på heltid och jag jobbar. Som det är just nu är vi ganska beroende av våra mor och far föräldrar för att få ihop det! Tusen tack för att ni finns och hjälper oss iallafall, det kan vi inte säga för mycket!!!!!!!!!

En trevlig helg i Göteborg blev det iallafall men som det är sagt, borta bra men hemma bäst!

Vill passa på att gratulera Pörnie och Robban nu när det är offentligt också! Grattis så jättemycket från mig!!

KRAM KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0