Nytt kontrakt, 3 barns förälder och jobb..

Börjar med att hylla mina innebandy tjejer, de har efter vinst mot AIK i lördags säkrat sitt kontrakt för vidare spel i division 1! Suveränt!! BRA JOBBAT!
Vi såg matchen i lördags, jag och Wilma. Det blir väl dock inte så mycke konsentration på matchen direkt. Wilma vill ha uppmärksamheten och sen vet hon ju inte direkt att hon inte skall ställa sig vid sargen! hihi.. Men det va skoj ändå! Wilma hade sin alldeles egna klubba med sig upp, hon lånade självklart också en full lång klubba ibland och hade 2, en i vadera hand.. Men det blev lite krångligt...

Jag jobbade natt i fredags, kunde iallafall sova lite bättre än de tidigare gångerna.. 2.5 timme iallafall. Efter det mötte jag Mårten på stan. Han va o fikade med Wilmas farmor o farfar.
Sen va vi ju som sagt på innebandy på eftermiddagen..

I söndags provade jag på livet som 3 barns förälder.. PUST!
Skämt o sido, i det stora hela gick det bra! Jag åkte ut till Sundborn och mina Gudsöner. Deras mamma och pappa har varit på en kryssning till Tallin och deras farmor hade haft dem hela helgen. En trött farmor som ville ha lite avlösning. Det är ju sånt man som gudmor måste ställa upp på såklart!
Jag hade dem på eftermiddagen efter att de sovit en sväng. Det gick bra, men det va full rulle hela tiden. De va både högt o lågt.. Sen vill de självklart hitta min uppmärksamhet genom att ta Wilmas napp eller nästan lägga sig på henne så det gällde att vara nära henne hela tiden!
Emil va i sitt mys esse! Han ville helst sitta i famnen, kramas, pussas o snurra håret. Å då smälter man....
Mackan har blivit bättre på att lyssna och det är kanon tycker jag. Sen pratar han super mycket nu!!!
Både jag och Wilma va rätt trötta när vi kom hem! Men det va jättemysigt! TACK GRABBAR!!!

Måndagen blev en lugn vilo dag, endast en liten promenad ner till Hemköp.. Annars lugnt på hemma plan!
Ladda lite batterier. Vid 16-tiden skjutsade jag Wilma till sin farmor o farfar, de har haft henne hos sig i natt eftersom både jag o Mårten jobbat idag.
Jag skulle upp o besikta bilen sen på eftermiddagen igår, kommer upp dit, ska anmäla mig och de påstår att jag inte finns med...????!!!!! Jo, då hade betalningen in vart sen och TROTS att jag pratat med bilprovningens kundtjänst om detta och de sagt att det va okej så blev jag av med den tiden.. Svärandes lämnade jag ingarvet.. I morgon ska jag ringa deras chef. Vi riskerar ju att få körförbud på bilen om vi inte besiktar före 1 mars... O hur mycket sådanna tider tror ni att det fanns... Jag hatar verkligen när folk i samma företag/ myndighet ser på saker och ting olika... AAAHHHH!!!!!!
Det löser sig säkert!

Idag har vi som sagt jobbat, jag har varit på arbetsplatsträff, det är nice. Man disskuterar hur det funkar på jobbet och sen har vi lite utbildning och utbyte av erfarenheter! Kanon!
Både jag o Mårten slutade 16 så vi hämtade Wilma tillsammans... Hon blev sååå glad, visste nästan inte vilken av oss hon skulle gå till först. hihi! Det är kärlek det!!

Tack Söder också för att du tog med mig på en gym runda igår, känns lite i axlarna idag!

Sooo long!!


Kommentarer
Tjadden

Hallo där!

Kul att du har lite att stå i....
Kanske kommer förbi en vända ikväll.
Om ni är hemm vill säga

Kram

2008-02-20 @ 10:04:01
Pörnie

Snabbgäsning var det första jag tänkte när jag läste rubriken 3 barnsförälder!! Äntligen fredag! Ha en riktigt skön helg! Kramar från Pörnie-Börnie i Gurkstan

2008-02-22 @ 15:31:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0