Mycket jobb= dåligt mamma samvete + förkylning..

De klassiska 3 dagarna har gjort att familjen Johansen drabbats av en lättare förkylning, efter att fått det troligen från grabbarna i söndags så insjuknade Wilma i förkylning i onsdags! Första dagen är alltid värst.. På natten vaknar hon ca 1 gång i timmen, blev med andra ord inte så mycket sömn.
Hur som helst så va hennes pappa hemma och vabbade i torsdags, dvs en vård av barn dag! Lika så i fredags också, jag jobbade o han va hemma. 3 dagen på rad som jag jobbar idag och genast kommer det dåliga mamma  samvetet fram...
Min kloka man sa dock till mig att det är nog bara att vänja sig, det kommer ju en dag när hon ska gå på dagis och jag ska gå till jobbet varje dag! Och det är ju sant!
Det är väl så det är, tänk om man kunde få lite mer tid, mer tid till Wilma, familjen, vännerna OCH jobbet, för det är ju allt det som man vill hålla på med. Jag tycker väldigt mycket om mitt jobb. Vi sa det igår kväll, jag och Mårten, att vi hoppas att våra vänner inte tror att vi inte vill träffa eller umgås med, att vi har en osocial period och att vi hoppas kunna få bjuda tillbaka sen!
Men det tror vi iallafall, de flesta som fått barn iallafall vet nog att det tar ett tag innan man är inne i den nya vardagen..
En nyhet då: Vi kommer troligen få hyra ett hus i Slätta till sommaren och ett år framåt, lite formaliteter kvar bara och vi har inte sagt upp lägenheten än men det verkar med stor sannolikhet att det blir så iallafall. Jättespännande! Vi får isåfall tillbringa sommaren i hus istället för att bo på 5-te våningen utan att kunna gå ut...
Så ni får hålla tummarna att det blir bra av detta!

Wilma är hos sin mormor nu och de ska komma och hämta mig när jag slutar, vi ska ha en heldag i morgon! Lite svenska skidspelen tror jag att det kan bli!

Melodifestivalen blir det väl ikväll, Mårten ska jobba dubbelt idag, först hela dagen sen ska han va ordningsvakt ikväll också! Så det blir en lugn och skön hemmakväll för min del!

See you!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0