Linghed, Falun och Linköping..

Man kan hinna med en del ibland! hihi..
I Torsdag fick Linghed sig ett besök av mig och Wilma. På förmiddagen var det ett besök på en till förskola i stan först tillsammans med pappa så klart! När sen Mårten skulle iväg o jobba åkte jag och Wilmis till gammelfarmor i Linghed. Där åt vi lunch, Pölsa o Potatis! Smaskens! Vi var hos henne en stund och myste innan hon skulle i väg på 97-års kalas och vi åkte till Wilmas gudmor en sväng. Hennes barn går ju på dagis numera så vi följde henne upp dit för att hämta Ebba o Wille. Mysigt! En fika blev det sen. Det är så skönt att vara hos Anna, för det första så vet jag att Wilma kan gå fritt och det är inte så stor risk att hon får tag i nåt som hon kan ha sönder. Jag får ett annat lugn! Tack Anna för att ni finns!! hihi..

Fredagen blev rätt lugn, jag va till frisören redan 08 på morgonen o självklart när Mårten ska upp med Wilma så sov hon till 08... Han har tur han! När jag kom hem käkade vi lunch innan vi tog en tripp ner på stan o träffade Johanna o August o fikade med dem! Trevligt! Vi va på cafe vi 3 och efter en stund ville Wilma ner o gå, såklart snubblar hon nere vid lekhörnan o slår sig i ögonbrynet, grät så hon nästan glömde andas! Ett snyggt blåmärke men annars va det lugnt! Lilla vännen...

Lördags morgon då startade resan ner till Linköping, 07:30 gick tåget. Vi va nere vid lunch efter byte i sala. Gick kanon bra, mycket mat att muta med så funkade det toppen bra! Vår prinsessa gjorde en kanon resa, sov på mig i 40 min ca o sen va hon vaken hela dagen, åt mat som en toka. Och sov sen lugnt o skönt till 04:45 på hotellet i en lånad spjälsäng.. Häftigt hur duktiga de kan vara! Edwin som är lite förkyld gjorde också en kanon dag! Lunch på Åhlens i Linköping innan grabbarna åkte till hotellet och vi gjorde stan. Träffade Kristin Fors en sväng. Sen tog vi bussen ut till hotellet också. Mårten och Micke gick på Whiskey mässan och vi brudar var på hotellet och åt middag, nattade barnen och myste på hotellrummet med ost, kex o lite vin!
TUSEN TACK För en jätte mysig helg!
Tåget gick självklart tillbaka idag efter en härlig hotellfrukost (den är alltid värd sina kronor...). Hemresan är alltid lite jobbigare, då vill man hem. Men den gick kanon bra den också!

Lite bilder:
Pannkakor till frukost!!
Vatten på tåget!
Edwin försöker käka lite rester av choklad på tåget!

Helt underbart har det varit iallafall att komma iväg på en liten tur med hela familjen och självklart med underbara familjen Ceder! Ni är bäst!!!!

Nu är det dags att slappa lite framför tv:n, Mårten har match men bör vara hemma snart..