Länge sen nu..

Upptäckte att det va ett tag sen jag skrev nåt nu..
Har haft krångel med datorn hemma, har fått formatera om den så nu finns inget sparat på den längre.. Typiskt. Av en slump så förde jag iallafall över många av korten på Wilma till cd-skiva för nån vecka sen.. Kändes som om det va tur det!

Vad har vi gjort då?
Efter vi kommit hem från semestern så hade vi en vecka hemma, det blev en sväng på stan för lite shopping. Sen har det varit mest sol o bad, Farmor Irene va med oss till Lilltorpet en dag o badade med Wilma, på kvällen kom de upp och grillade med oss, jättetrevligt!

Det va skönt att vara hemma en vecka trots att det går ju fantastiskt fort..
Det är ibland svårt att känna att man hinner med allt, nån som känner igen sig??!!
Man försöker iallafall prioritera familjen, att Wilma ska träffa farmor o farfar,  mormor o Björn o morfar så myckt som möjligt! Men det är fullt upp ibland ändå..

Lördagen då jag började jobba fick Wilma iallafall bo hos farmor o farfar då vi va bjudna till Anders (Wilmas gudfar) 40-års fest. Han hade festen på sin sambos restaurang, O´learys! Superskoj, jag tror att han trivdes bra med vänner o släkten omkring sig! Tack för en trevlig fest! OCh STORT Grattis till dig, nu är du väl snart gubbe.. hihi..

På söndag morgon kom farfar upp med Wilma då Farmor jobbade, de hade varit ute i en lekpark i en timme i regnet och farfar va genomvåt, vad gör man inte för sina barnbarn..
Det är väl lite så, lite bortskämda får de väl bli. Mormor hon envisas med att låta Wilma få komma upp o bäras trots att ryggen kanske inte tål det och Farmor hon är lika dan! Glada är vi att vi har dem iallafall! Och Wilma är ju såå förtjust i dem alla..
Jag har gjort ett album från Wilmas första år, ett fotoalbum alltså, så nu tittar vi i det och pekar och pratar om personerna på bilderna, det är häftigt att se vad hon lär sig!

Edwin o Erika va på besök härom dagen och helt plötsligt säger Wilma E-win efter honom.. Såå gulligt!
Vi va till dem o grilla också föresten när Micke va hemma från turnerandet, super god mat och trevligt sällskap, Wilma somnade först i bilen vid 23-tiden...

Jobbar ju en del nu o det är såå kul o komma hem nu när man möts av en tjej som blir superglad och ropar efter mamma när man kommer, det värmer kan jag lova!

I onsdags va jag iallafall ledig så då åkte jag till Enviken en sväng för att titta på lilla nyfödde Harald, han va såå sööt o såå liten! Man glömmer fort hur det är att hålla i en liten liten bebis! Grattis till den nya medlemen i Mas-familjen! Storebror Gunnar tog hand om Wilma och Wille hemma i Enviken och de badade och sprang runt på den stora gräsmattan! Efter lunchen åkte vi hemåt och va hemma och myste!

Snart är det dagis dags, slut på alla mamma o pappa dagar och vi skall försöka få en vardag med jobb, dagis, städning, tvättning, middagslagning, familjen, vännerna osv.. Jag känner mig lite stressad faktiskt, sån är jag.. Tror att jag tyvärr vill för mycket o får inte till det o blir då besviken på mig själv.. Det får vi jobba på!

Det löser sig, sa hon som sket i badkaret!!

See you!




Kommentarer
Pörnie & Kraken

Haha vilket ordspråk :) Har jag aldrig hört förr! Ojoj v.35 på söndag så det börjar närma sig - HUA! Men skönt för nu är man inte smidig längre, magen börjar bli väldigt stor & otymplig! Men men, jag ska väl härda ut sista veckorna.. Kram till er..

2008-08-08 @ 17:24:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0