Gammelfarmor har fått besök!

Min prinsessa sover, min man jobbar och jag har ännu inte kommit ur linnet som jag sov i i natt.. hmm.. SKÖN dag!! Skämt o sido men det är en hemma dag idag! Vi har alltid så mycket för oss och alltid så mycket människor som vi vill träffa så ibland behöver man en lugn dag, det enda inbokade är babysimmet ikväll, sista omgången ever... Vi tänkte inte fortsätta. Vi har kommit så långt och jag tror att vi kommer ta tillfället i akt att åka med vänner upp till lugnet eller Aqua nova istället. Sen blir det sommar och ute bad snart!

Vi flyttar ju snart också.. Shit, tiden går ganska fort. Det är redan april, 2 månader kvar..
Jag ska börja packa snart, tänkte ha födelsedagen avklarad först sen ska saker ner i lådor..
Har önskat mig en flyttstädning i present.. Har även önskat av min man att slippa städa den veckan jag fyller också, tror ni att det går igenom?!
Jag hatar att städa, inge roligt alls men jag vet att det måste göras...

Letar cykel också, ny mobiltelefon och kokböcker på blocket m.m. sen ska vi ha loppis, måste samla grejer så jag kan vara med o sälja ut lite i slutet på april. Ja, måste byta arbetspass också men det ska nog ordna sig!!

Appråpå kokböcker tycker jag att det inte finns så många kokböcker med gammal hederlig husmanskost.. Allt är såå speciellt och avancerat så jag blir alldeles trött. Man ska ha så mycket saker hemma till allt så att vi skulle behöva 2 kök.. Nä, jag är mer intresserad av det enkla och lätta..

Vill passa på att gratulera mina vänner som köpt hus här i dagarna, Lisa o Mathias och Maria o Robin! Häftigt! Snart blir det bara att hälsa på folk med hus.. Visst ska det bli skönt! Jätteglad för eran skull och jätte nyfiken!!
Jag längtar också till slätta, det ska bli skönt att få lite space, att kunna köpa hem lite mer mat till frysen, att kunna ha lite grejer hemma, att inte behöva tassa runt på tå när några av oss sover.. åh, tänk om allt kunde packas av sig själv och att vi flyttade i morgon...

Vad har vi gjort då i dagarna... I söndags åkte jag o Wilma till gammelfarmor medans Mårten sov efter sitt nattpass.. Vi va och hälsade på farmors syster Britta också en sväng. Vi hade jättetrevligt hela dagen. Wilmas Morfar o Carin kom också en sväng och tog med Wilma på en promenad!
Wilma är lite förtjust i hundar och pappas hund Smulan är både spännande och lite avskräckande..
Wilma har börjat visa att hon har en hög och jäll (?) röst nu, och visade det hemma hos farmor, farmor "skrek" hon med på samma sätt, sen gick de där 2 och lät så om vart annat hemma hos farmor.. Ja, jag säger då det! Kul hade de iallafall!!

Vi hämtade Mårten på vägen sen och åkte ut till Sågmyra för att se på de kort vi tog på Wilma tidigare i år. Åh, va fina hon är super duktig den där Petra Rogström! Klart att rekomendera!
Vi ska bestämma oss hemma vad vi vill ha, men nåt ska vi nog köpa iallafall!!

I Måndags jobbade jag och likadant igår så dagarna har varit rätt lugna, det behövde nog Wilma också!
I morgon är det Öppnis som gäller iallafall! På fredag blir det barnmässa.. Ja, kul kul!

Kramar från mig och mitt modelejon:
image126
snygg va?? hihi...


Kommentarer
Anonym

Tjenare jag längtar också efter att få komma å hälsa på i nya residenset (stavas det så)
Kul att Lisa äntligen har hittat sitt hus, grattis Lisa! om du läser det här... Pussa gullungen från gummor Kram kram

2008-04-02 @ 22:03:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0