Förkylning IGEN!!

Jag blir galen snart.. Våran stackars prinsessa har hög feber och har haft en riktig hängig dag.. Jag är den som tagit hem förkylningen denna gång och kan inte skylla på någon annan. De flesta på jobbet är sjuka och bacillerna sprids som löpeld inne i bunkern där vi jobbar. Vi använder oss av samma tangentbord, samma allt nästan så det klart att det sprider sig. Jag gick hem från jobbet i lördags och vips fick Wilma feber igår.. Klassiskt 3 dagar efter smittodagen! Det har faktiskt varit riktigt synd om henne idag, hon kanske har orkat lekt i ca 1-1.5 timme över hela dagen idag så nu håller vi tummarna på att hon är bättre imorgon.
Jag har Vabbat idag som det heter på slang, dvs. tagit en vård av barn dag idag! Så vi har kunnat mysa ordentligt idag!

I fredags va jag, Ceder och Karin K på barnmässan i Blge, den va bra tycker jag. Man kunde få mycket info om man ville. Jag fick lite bannu av tandläkaren så nu borstar vi tänderna på Wilma Efter vällingen på kvällen...

Lördagen kom jag hem lite tidigare från jobbet och blev sängliggande ett tag medans Wilma och Mårten herjade runt här hemma.. Söndagen kände jag mig bättre och åkte till Sundborn för att vara barnvakt åt grabbarna grus, mina gudsöner. Vi hade en jättemysig dag, de va mycket lugnare än de brukar. Sen bjöd ju gudmor på våfflor med glass också. Det är kul att vara gudmor, då får man skämma bort dem lite.. hihi..
Mamma, Björn och Wilma kom på eftermiddagen också, vi hade jätteskoj!

Igår träffade vi Maria (läkar-maria som är mitt smeknamn på henne i världen med alla Marior..) och hennes Melvin. Jag skulle till lasarettet på ett återbesök så de hängde med och vaktade Wilma under tiden. Vi va bort till Maria gården också på öppna förskolan där. Men redan där såg jag att Wilma inte va riktigt sig själv och med över 39 grader på tempen när vi kom hem så ska jag nog lyssna på mina insikter iframtiden..

Det blir en lugn dag i morgon också, Mårten är ledig och jag med så familjen blir nog hemma och myser så att våran prinsessa kan komma ut o leka i slutet på veckan.. Så här kul hade vi sist:image127
Wilma, Edwin och Melvin efter Öppnis i Torsdags. Inga utav dem va nå sugna på att titta in i kameran men kul hade vi. Gunga fanns det också och det är ju ALLTID kul!

Nä, nu skall jag läsa några bloggar och sen ska jag väl kolla lite på hockey också.

Måste kommentera det hemska som är i Stjärnsund utanför Hedemora, otäckt jag hoppas verkligen att de hittar lilla Engla i liv. Det är väldigt otäckt tycker jag. Skulle helst vilja vara där och hjälpa till att leta. Om hon nu är i skogen fortfarande vill säga.. Åh, jag lider med föräldrarna och hela bygden. Och om det är nåt brott bakom så hoppas jag ändå att hon får vara i liv när de hittar henne. Jag vet och tror att Polisen gör sitt yttersta iallafall!
Håller tummarna verkligen och mår dåligt över det hela!
Jag sa till Mårten härom kvällen att jag helst skulle vilja ta med Wilma på ryggen och åka dit och hjälpa till, men enl. jobbet så har de otroligt många som redan är där och hjälper till så vi får hålla tummarna och hjälpa till på det sättet istället..




Kommentarer
Pörnie & Kraken

Ja hua för allt otäckt som sker här i världen! Ska sätta in ett gps-chip på Kraken så fort han/hon kommer ut. Hoppas ni blir friska snart! Lunch-tajm! Kram kram så ses vi den 18-19 april!

2008-04-09 @ 12:00:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0